LangZat
Nieuw lid
Hallo allemaal,
Mijn Superb 2 heeft een lekke aircopomp: groen fluorescerende vloeistof door de multiriem in de motorruimte geslingerd en een steeds minder goed functionerende airco. Ik vermoed dat het systeem inmiddels leeg is.
Omdat ik een beetje sleutelen wel leuk vind ben ik gaan kijken of ik de pomp zelf zou kunnen vervangen. De werkzaamheden lijken niet zo lastig en vullen wil ik overlaten aan mijn garage.
In de boekjes die ik kan vinden staat dat ik 180 mL PAG olie en 525 g R134a koelmiddel in het systeem moet hebben. Wat is nu de juiste werkwijze? De aircopompen die ik online kan vinden bevatten meestal al 180 mL PAG olie, dus dat is mooi. Maar in het systeem zit vast ook nog wel wat olie. Wat is de juiste werkwijze? Pomp (met 180 mL olie) monteren en aansluiten, naar de garage brengen, systeem leeg laten halen en vullen met R134a?
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp
Mijn Superb 2 heeft een lekke aircopomp: groen fluorescerende vloeistof door de multiriem in de motorruimte geslingerd en een steeds minder goed functionerende airco. Ik vermoed dat het systeem inmiddels leeg is.
Omdat ik een beetje sleutelen wel leuk vind ben ik gaan kijken of ik de pomp zelf zou kunnen vervangen. De werkzaamheden lijken niet zo lastig en vullen wil ik overlaten aan mijn garage.
In de boekjes die ik kan vinden staat dat ik 180 mL PAG olie en 525 g R134a koelmiddel in het systeem moet hebben. Wat is nu de juiste werkwijze? De aircopompen die ik online kan vinden bevatten meestal al 180 mL PAG olie, dus dat is mooi. Maar in het systeem zit vast ook nog wel wat olie. Wat is de juiste werkwijze? Pomp (met 180 mL olie) monteren en aansluiten, naar de garage brengen, systeem leeg laten halen en vullen met R134a?
Alvast vriendelijk bedankt voor jullie hulp