Airco geeft na 2,5 maand bijna geen koude lucht meer.

PD1LOI

Lid
We hebben voor 2.5 maand geleden een grote beurt laten uitvoeren, maar nu vind ik dat de Airco bijna geen koude lucht meer geeft. Is dit normaal of moet het langer meegaan zeg maar een jaar als voorbeeld. Kan iemand hier iets over zeggen?
 

Ted

Forumguru
Die van mij doet het al 19,5 jaar zonder bij te vullen. Alleen het interieurfilter moet je regelmatig ververvangen.
 

SteGo

Donateur
Dan lijkt het erop dat je aircosysteem ergens lek is.
De garage kan dan een contrastvloeistof aan het aircosysteem toevoegen en met een UV-lamp zoeken waar het lek precies zit.

De aircocondensor of pomp zijn dan wel de voornaamste verdachten ....
 
Bedoel je met die grote beurt een airco onderhoud ? Zo ja, dan zou ik naar die garage teruggaan. Kan altijd dat toevallig iets kapot is gegaan net na die beurt. Dat is dan domme pech
 

PD1LOI

Lid
De grote beurt was gewoon nodig, ze hebben de airco bijgevuld. Vandaar ik dus vraag hoelang een vulling mee gaat? Ik lees hier dus ook dat het gewoon enkele jaren mee kan dus. Zit ik weer tegen hoge kosten aan te hikken zo te lezen. Is dit zelf te doen om die lekkage te vinden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Thijs4motion

Forumguru
zelf de lekkage vinden is de doen als ze hem met contrast vloeistof gevuld hebben.
anders al het moeilijk worden. (neem aan dat ze dat gedaan hebben omdat deze leeg was)

repareren zou je zelf nog kunnen, als je het systeem nog leeg laat halen voor de zekerheid.
maar dan moet je weer terug om te laten vullen. en dan heb je geen garantie.
 

EdK

Forumguru
Met alleen bijvullen en niet uitzoekt waarom hij vulling kwijt is , is wachten tot hij weer bijgevuld kan worden.
Kunt er contrastvloeistof in laten doen en hopen dat het naar boven komt het lek.
Doen ze het goed dan legen ze het systeem en vacumeren ze het systeem en dan moet hij bepaalde tijdsduur op bepaald vacuum blijven.
Zo niet dan is er zeker een lek en zullen ze dit eerst op moeten zoeken voor ze het systeem weer afvullen.
Doen ze dat niet dan is het zoals gezegd wachten tot hij weer leeg is !

https://www.aircoservice.nl/techniek/ is vanuit almere redelijk te doen !!
 

Tees

Donateur
@EdK 'doen ze het goed': volgens mij is dat toch verplichte procedure? Anders blijven er onnodig CFKs (of andere koelmiddelen) de lucht in vliegen, daarom zijn die regels juist ingesteld...
 

PD1LOI

Lid
Zo'n gevoel geeft mij het wel, ik ga Quick Fit hier maar eens over bellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan Onderaan