Airco en koel problemen/ ontluchting.

sebasssss

Nieuw lid
Goededag mede forum leden. Ik zit loop even op een dood spoor met het volgende:
Airco laten vullen. Lek test en druk test gedaan alles goed. Koel ventilatoren sloegen niet aan. Vcds zij motor 2 de kleine stuk.
Heb hem compleet vervangen. Geen resultaat. Wel via de output test vcds. Dan draaien ze beide op vol vermogen.
Motor blok werd 107 graden en de temp out op de radiator bleef slechts 36 graden.
Thermostaat ook vervangen compleet met huis omdat het motor blok altijd erg warm werd. Motor blok voelt te warm onder en bij de motor kap. Echter temp op dashboard bleef altijd netjes op 90 graden nooit er overheen. Water pomp bouwt druk op en er is duidelijk een retour straal te zien zeker met verhoogde toerental.
Hoe kan ik het systeem beter ontluchten.
In de onderste slang van radiator zit nog lucht en blijf te koud. Plus dat de ventilatoren niet aanslaan. Geen fout melding op het (8) airco en om (1) de motor. Misschien nu een ontlucht probleem? Of toch nog iets anders aan de hand.
Verwarming op heet en vol , knijpen in alle slangen. Op een helling en dit weer herhaald met de voorkant schuin omhoog dus.

Ik weet het even niet meer ?

Wie heeft er tips ? Alvast erg bedankt

Arjan1985

Forumguru
Wellicht overbodig gezien je kennis eea aan het koelsysteem te vervangen maar ontluchten van je koelsysteem kan alleen met een soort vacuüm pomp werkend op een compressor met perslucht die je aansluit op je koelvloeistof reservoir om zodoende (bijna) al het aanwezige lucht te verwijderen uit je slangen.

Je voorstellen in het topic Meet en greet, al eerder aangedragen in je topic over koplamp sproeiers, wordt zeer gewaardeerd. Als je klikt op de groene link kom je direct in dat topic.

Wie je bent, iets meer over je auto, foto, etc.

Bovenaan Onderaan