Airbaglampje blijft (weer) branden.

Ik ben in het het bezit van een Fabia combi van augustus 2014 en met op dit moment 37000 km op de teller. In juni 2020 bleef het airbaglampe branden en de code B101704 (Ongevalssensor voor zij-airbag bestuurderszijde defect) werd uitgelezen naar de dealer gegaan die een onderzoek instelde en "wat bedrading had nagezien" tegen 130 euro kosten, werkte het lampje weer zoals de bedoeling was. In april 2021 zelfde storing met dezelfde code als hiervoor beschreven. Wederom naar dealer die na diagnose de sensor verving en na 328,-- euro geoffreerd te hebben werkte het lampje wederom zoals de bedoeling hiervan is.
Vorige week, juli 2021 dus, start ik de auto en wederom blijft het airbag lampje branden, ditmaal met de code B 103613 (Ongevalssensor voor zij-airbag bijrijderszijde onderbreking actief/ statisch.
Voorts code 00447 (iets met functionaliteit door te hoge spanning).
Inmiddels al haast 500,-- euro uitgegeven maar dit lampje blijft mij achtervolgen.
Iemand op dit forum die op basis van de bovenstaande info weet wat er dit keer aan de hand is en zo ja hoe dit op te lossen is ?
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Stevige prijzen hoor! Je bent neem ik aan bij een echte dealer geweest niet bij een vakgarage? De prijzen en de manier van handelen doen dat eerste vermoeden.

Sowieso heb je garantie op je laatste reparatie, dus je kan toch het beste teruggaan naar diezelfde dealer. Ik vermoed dat het een bedradingsprobleem is, dus de dealer moet maar eens fatsoenlijk op zoek gaan. Helaas is het zo dat de sensor vervangen meestal stap 1 is bij dit soort problemen, en als dat niet werkt, dan wordt de bedrading doorgemeten. Dat laatste is veel meer werk, zodoende, maar de dealer zal er maar aan moeten geloven. En dat zou normaliter kostenvrij moeten zijn vanwege de garantie, maarja, garantie hebben en garantie krijgen zijn 2 verschillende zaken...
 
Garantie op reparatie gaat helaas niet op denk ik, het betreft nu de andere kant...
De foutcode die hij nu geeft duidt op een doorgesleten gebroken kabel. Zou eens goed de doorvoer van kabels van carrosserie naar de deur checken op draadbreuk.
 

SuperBeeb

Forumguru
Heb bij 2 of 3 VAG producten zo'n melding gehad, bleek steeds een draadje onder een voorstoel te zijn dat net te kort was. Als de stoel helemaal omhoog werd gezet, ging t draadje los. Was steeds een kwestie van draadje op andere manier vastzetten (onder garantie, dus geen kosten gehad).
 
Bovenaan Onderaan