Airbag verlichting van passagier blijft branden.

SkodaFabia12

Nieuw lid
Hello,

Ik heb een probleempje met de airbag lampje die blijft branden bij het rijden. De keuring heeft het nu afgekeurd terwijl ik daar jaren mee rondreed.
Het probleem is begonnen wanneer ik die passagiers klep waar de documenten inzitten verwijderde om de airfilter te vervangen.
Sindsdien is het lampje blijven branden.
Is er een mogelijkheid om die weg te krijgen?


Alvast bedankt,
Dave.
 

Tees

Donateur
Zodra de passagiersairbag één keer geen contact maakt, wordt er een foutcode weggeschreven die niet uit zichzelf verdwijnt, en tot die tijd heb je een lampje en een niet-werkende airbag (of de rest dan wel werkt weet ik niet zeker).
Dus 2 mogelijkheden: de foutcode wordt gereset en t probleem is weg. Óf er zit een losse stekker of kabelbreuk ergens (waarschijnlijk dan a het het dashboardkastje, al is de stekker onder de passagiersstoel ook een bekend probleem van de F1), en die moet eerst gefixt worden en dan de fout resetten.
 

Antera

Donateur
Als deze is los geweest zal de storing moeten worden gereset met vcds of andere software anders blijft de storing staan. Komt vaker voor en als je met de sleutel hem een andere stand geeft veranderd er niks?
 
Bovenaan Onderaan