Airbag lampje Yeti 1.4 TSI

Hallo Allemaal,

Allereerst natuurlijk de beste wensen:cheer:

Ik heb een vraagje aan de Yeti rijders onder ons:

Hoelang blijft bij jullie het airbag lampje aan voordat het uit gaat??

Bij mij gaat het pas na 1,5 min uit. Dit is bij mijn vorige autoos nooit zo lang geweest.

Is dit normaal of moet dit na een aantal sec uit gaan??

BVD voor de antwoorden
Anton
 

EdK

Forumguru
Hoelang blijft bij jullie het airbag lampje aan voordat het uit gaat??

Bij mij gaat het pas na 1,5 min uit.
Bekend verhaal
Had dit bij mijn Yeti 1,4TSI ook.
Heel soms was hij al uit als ik de straat uit was, maar in algemeen was het zo dat hij pas uit was op moment dat ik de woonwijk uit was.
Soms had ik idee dat de wagen eerst een bepaalde snelheid moest hebben voor hij de lamp uitschakelde.
Maar heb dit nooit hard kunnen maken voor mezelf.
 
EdK,

Bedankt voor je snelle antwoord.:thumbsup:
Ik zal eens op de snelheid letten. Heeft de Yeti hier dan alleen maar last van en geen andere Skoda??:pieker:
Volgens het instructie boekje moet hij na 4 sec uit zijn heb ik net gelezen:pieker:
 

EdK

Forumguru
Heeft de Yeti hier dan alleen maar last van en geen andere Skoda??
Het is me bij de Yeti eigenlijk opgevallen omdat deze redelijk in het zicht zat.
Rij nu Fabia 3 en heb er eigenlijk nog niet echt op gelet of deze wel of niet snel uitgaat.
 

JdeGroote

Senior Member
In het ownersmanual lees ik op pagina 20 'De bijrijdersairbag is ingeschakeld - na het inschakelen van het contact

brandt 65 s het controlelampje.' Lichte dagen, donkere dagen maakt bij mij verschil of het wel / niet opvalt.
 

aiva tco adoks

Forumguru
Geen storing, de schakelaar waar de sleutel ingaat voor de bijrijders-airbag willen ook wel kapot gaan...

Het is een idee
 
In het ownersmanual lees ik op pagina 20 'De bijrijdersairbag is ingeschakeld - na het inschakelen van het contact

brandt 65 s het controlelampje.' Lichte dagen, donkere dagen maakt bij mij verschil of het wel / niet opvalt.

Deze had ik niet gevonden maar bij mij staat inderdaad op pgn 152:

› Controleren of bij ingeschakeld contact het gele airbagcontrolelampje met de
tekst PASSAGIERS AIRBAG ON in het middenstuk van het dashboard brandt » Afbeelding
129 3 . Het controlelampje PASSAGIERS AIRBAG ON dooft 65 seconden na het inschakelen van
het contact.

Ik heb met nog een keer met de stopwatch gemeten en inderdaad precies na 65 sec gaat het uit!
 

Rallye

Forumguru
Ah, het gaat om het lampje voor de passagiersairbag. Vond het al vreemd dat het lampje van de airbag zo lang aan zou zijn. Normaal bij Skoda’s gaan alle lampjes even aan bij de start en dan meteen weer uit, tenzij er iets mis is. Het lampje voor de passagiersairbag is dus (bij een Yeti; bij mijn Octavia’s is me dat nooit opgevallen) anders.
 
Hallo Rallye,

Ik kwam er inderdaad, door het goed doorspitten van de handleiding, ook achter dat het niet om het standaard airbag lampje gaat maar om het lampje van de passagiersairbag:banghead:

Sorry voor de verwarring maar ik ben blij dat alles gewoon werkt zoals het bedoelt is en dat weet ik nu toch maar mooi door dit Forum:thumbsup::thumbsup:
 

Antera

Donateur
Zeer mooie info voor alles Yeti rijders en voor de rest natuurlijk. Bij andere modellen zit er vaak een apart lampje voor de bijrijderszijde of een melding dat deze uitgeschakeld is.
 
Bovenaan Onderaan