Afwerking onderzijde karoq

Patrickvbw

Nieuw lid
Ik en mijn collega hebben allebei een Karoq besteld (in januari 2018).

Mijn collega heeft een 1.0- Ambition business - handgeschakeld. Ik heb de 1.5 Ambition Business - DSG.

Bij het afleveren van beide auto's (we hebben ze sinds 22-07-2018) viel het ons op dat het leek alsof er een afwerkingsstrip mist aan de zijkanten van de auto's. Hier zaten nog resten van een soort gele hars en teer resten.

Iemand dit ook gezien, en is dit normaal? De dealer gaf aan dat dit normaal was.

Ook na een bezoek aan de wasstraat zit het er nog op.

20180702_134700.1.jpg 20180702_134709.1.jpg
20180702_134718.1.jpg 20180702_134727.1.jpg
 

CDK

Forumguru
Helaas is dat gewoon je felsrand, de gele druppels die je ziet hangen is tectyl / corrosie bescherming.
Hiervoor zijn geen afwerkstrips, de felsrand t.h.v. het voor en achterwiel is verstevigd en dient als krikpunt.
 

Duijzer

Donateur
Inderdaad, dat is de felsrand. Kun je spuiten, maar echt mooi wordt het niet omdat tectyl warmtegevoelig is en het een verend materiaal betreft. Je kunt er wel een dun laagje zwarte tectyl overheen spuiten, dan zie je het minder.
 

Schep

Forumguru
Die zitten zelfs standaard op de 'Clever edition' met DSG:

IOQ28QS.png
 

Pendragon

Forumguru
Dat is inderdaad best stoer. Ik wist wel dat dit bij de Kodiaq kon, maar ook bij de Karoq lijkt me dit een mooie toevoeging!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

turboturbo

Forumguru
Ik ben met je eens het is geen gezicht omdat het zo'n rood-bruin-krokante roest kleur heeft... Als het nu helemaal zwart was....
 
Bovenaan Onderaan