Afwerking onderrand + sleepoog Skoda Fabia 3

vinco

Lid
Beste medeforumers,

Inmiddels alweer 6 weken de troste bezitter van de Fabia 3.

Echter vraag ik me toch echt af of de afwerking van de onderrand + sleepoog bij de andere Fabia's 3 ook zo ruw/lelijk zijn afgewerkt, ik stoor me er best aan omdat het simpelweg gewoon erg opvalt naar mij mening.

Ik snap dat deze gecoat zijn voor bescherming van o.a steenslag echter vindt ik persoonlijk dat deze wel erg ver omhoog zo gecoat is aan de zijkanten dat had toch echt niet zo hoog gecoat hoeven worden.

Voor wat betreft de sleepoog claimt de dealer dat hier een zwart kunstof kapje overheen hoort.

Klopt dit en hoe is dat met jullie Fabia 3 qua afwerking op deze punten?

20160822_104627 (Small).jpg 20160822_104627 (Small).jpg 20160818_090822 (Small).jpg 20160818_090817 (Small).jpg
 

Bijlagen

  • 20160822_104640 (Small).jpg
    20160822_104640 (Small).jpg
    103,8 KB · Weergaven: 33

Monteurtje

Forumguru
Als de dealer dat claimt kan die ze gaan weggeven. Mij is het nooit opgevallen dat er een kapje op zat. Bij een Polo waarschijnlijk wel.
Sleepoog is idd niet heel netjes. Je zou het beetje kunnen bijwerken, beetje wegsnijden en wit spuiten.
De dorpels zijn bij alle Skoda's zo afgewerkt.
 

Jack76

Actief lid
Top zo'n kapje! Ik was van plan om mijn sleepoog zwart te gaan spuiten maar dit is een mooie oplossing. Heb je misschien een artikelnummer of iets?
 

Fabia 123

Forumguru
Mijn Fabia is drie weken oud en heeft geen zwart kapje om het sleepoog.
Wel zijn ze in de fabriek erg gul geweest met klodders coating het trekoog gaat zeker niet roesten de komende 10 jaar.
Een mooi kapje en minder klodders is beter.
 

vinco

Lid
Top zo'n kapje! Ik was van plan om mijn sleepoog zwart te gaan spuiten maar dit is een mooie oplossing. Heb je misschien een artikelnummer of iets?

Ik zal deze eens vragen zodra ik bij de dealer ben of deze te bestellen zijn ergens, kan volgens mij nooit zoveel kosten en misschien zelfs wel gewoon zo mee te krijgen bij jou "Skoda" dealer.
 

edero

Forumguru
Mijne komt ook bij Rijnwoud vandaan, met zwart kapje bij aflevering! Of bij de Rapid is het anders als de Fabia :pieker:
 

Dennis78

Forumguru
Geen idee, is me nog niet opgevallen. Zal eens kijken. Bij mij heb ik aan de zijkant skirts zitten. Dus nog niet opgevallen.
 

Mikedejong1

Forumguru
Bij aflevering zat er op mijn Rapid SB een zwart kapje op m'n sleepoog.. Helaas ben ik deze verloren.. Zijn deze kapjes los te bestellen en wat zijn de kosten ongeveer?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bij aflevering zat er op mijn Rapid SB een zwart kapje op m'n sleepoog.. Helaas ben ik deze verloren.. Zijn deze kapjes los te bestellen en wat zijn de kosten ongeveer?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Uiteraard; Nr 24 (1J0803663)
http://etka.cc/skoda/part_single/ca...category/807050/part_id/2540255/lang/e#sec_24

1j0803663.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die link van mij is de onderdelen catalogus welke elke VAG dealer gebruikt (ETKA)
Handig voor part nummers per onderdeel. Je kunt er niets bestellen; dat zul je via de dealer moeten doen.
 
Bovenaan Onderaan