Aftermarket-radio montage Octi 2

Hallo iedereen,

Na 't forum uitgespit te hebben, nog niet gevonden wat ik zoek.
Er staat heel wat geschreven over de montage van een aftermarket-radio.

Maar weet iemand waarvoor die adapter van Canbus naar Iso voor dient ?
En welk type/merk is het ??

Alvast bedankt voor de info !

Ies

higgy

Forumguru
Hallo iedereen,

Na 't forum uitgespit te hebben, nog niet gevonden wat ik zoek.
Er staat heel wat geschreven over de montage van een aftermarket-radio.

Maar weet iemand waarvoor die adapter van Canbus naar Iso voor dient ?
En welk type/merk is het ??

Alvast bedankt voor de info !

Ies
Simpel. De meeste niet-VAG radio's kun je niet aansluiten aan de Skoda-stekker (waar ook de canbus-signalen opzitten, dus de stekker canbus noemen is niet helemaal correct...). De meeste autoradio's werken met ISO-stekkers. Een genormeerde stekker. Al houdt een aantal fabrikanten, waaronder VAG, zich stug niet aan de constante en geschakelde plus-plek. Vandaar dat je die veelal even om moet pluggen.

Daarnaast hebben VAG-antennes een plus nodig, die ze van VAG-autoradios krijgen. Van de overige niet. Op de verloopkabel zit echter keurig een draadje waarmee je de geschakelde plus alsnog op de antenne kunt zetten.

Wil jij je radio dus aansluiten in je O2, heb je die verloopkabel nodig. Duur ding, dus klets hem los bij het bestellen van je auto.

purk

Senior Member
Nee deze is het niet, het is een andere soort die veel goedkoper is.

Je zult alleen een geschakelde voeding moeten trekken, omdat er in deze iso stekker twee constante stroomdraden liggen. en je dan de kans loopt dat je dan je accu leeg trekt.

!Škoda!

Actief lid
Dit is de juiste als je je navi ed laat zitten en er bijv een parrot op aan wilt sluiten. dit is een splitter.

Deze heb je nodig als je geen standaard apparatuur gebruikt (carkit, navigatie oid). Dit is een verloop.

Bij aansluiting aftermarket radio is een fantoomvoeding noodzakelijk als je geen andere antenne installeerd. (Skoda antennes zijn gevoede antennes)

Bedankt voor de info !! Maar...

Er moet toch een simpelere oplossing zijn ?

Zijn er andere Octi-rijders die, die kabel(s) hebben aangeschaft ??
Zoja graag info !!

Alvast bedankt.

Grt. Ies

!Škoda!

Actief lid
Bedankt voor de info !! Maar...

Er moet toch een simpelere oplossing zijn ?

Zijn er andere Octi-rijders die, die kabel(s) hebben aangeschaft ??
Zoja graag info !!

Alvast bedankt.

Grt. Ies
Simpelste oplossing: Koop een stream en bouw die in. (Klik Klik Klaar)
Simpele oplossing: Koop een verloopkabel (evt splitter) naar ISO en sluit aan (Klik Klik Klik Klik knoop klaar)
Moeilijke oplossing: Maak je eigen adapter / verloopkabel. (Zoek meet meet zoek knoop zoek zoek meet meet knoop etc (een keer of tien) en klik klaar)

Aan jou de keuze :)

Oke, oke

Er komt dus geen originele radio in.
Dus dan maar verder zoeken naar zo'n "kabel"

Maar waar kan ik zo'n CANBUS-ISO kabel bestellen ??
(en welke ?....)

grt. Ies

Swiss

Actief lid
Ik denk dat het iedereen wel duidelijk is, maar voor de volledigheid wél even vermelden: de standaard opening in het dashboard van je O2 is géén DIN-maat! Een standaard Skoda-radio is net iets groter dan een dubbel-DIN, waardoor zelfs een dubbel-DIN er niet ineens inpast.
Je hebt dus sowieso een verloopframe nodig naar standaard DIN of dubbel-DIN. En laat Skoda die nu toch toevallig verkopen inclusief alle benodigde bekabeling aan een min of meer redelijke prijs (kuch, kuch: een Euro of 80 voor betaald, inclusief montage van een aftermarket radio).
Nota: Ik heb eerder gelezen in een andere draadje op dit forum dat zo'n verloopframe standaard afgeleverd wordt in een wagen zonder radio, maar althans voor België is dat niét waar.

Mijn advies: koop zo'n verloopframeset en laat ze er ineens inzetten door je dealer. Moet je naderhand alleen maar de DIN-radio monteren en ineens aankoppelen op de juiste stekker. In totaal ben je dan amper 10 minuutjes bezig.
En voor de fractie van de kost van de Stream radio kon ik gerust een hoog kwalitatieve Sony met bluetooth erinsteken.

Greetz,
Swiss

Ericpeeke

Actief lid
Ik heb destijds toen ik onderhandelede over de aankoop van mijn O2 in mijn onschuld gevraagd of de dealer mijn (nog bijna nieuwe) radio gratis wilde overzetten. Ik snapte eerst niet waarom ze een beetje tegensputterden. Pas toen ze me uitlegden over de adapterkabel en verloopframe begreep ik dat ;). Volgens hen waren de kosten voor het overzetten inclusief materiaal en arbeidsloon trouwens zo'n 150 euro.. Schijnt dus per dealer te verschillen, of zaten ze me wat op de mouw te spelden over hoeveel korting ik wel niet van ze kreeg?

purk

Senior Member
ik heb nog wel een orgineel frame liggen ( een stuk of zes.) pm me maar als je er een wilt hebben.

ik heb nog wel een orgineel frame liggen ( een stuk of zes.) pm me maar als je er een wilt hebben.

Oke bedankt voor t aanbod !!
De dealer weet er ook van, misschien dat hij er toch nog een inbouwframe bij doet. (zo niet dan PM ik wel)

Heb trouwens deze radio uitgekozen: Alpine CDE-9880R

Grt. Ies

Bijlagen

• alipne cde9880r.jpg
    alipne cde9880r.jpg
    11 KB · Weergaven: 27
Bovenaan Onderaan