After sales dagrijverlichting

Maarten

Forumguru
Zijn er forumleden die ervaring hebben met het achteraf inbouwen/in laten bouwen van dagrijverlichting in een Skoda Fabia (Combi)?

Ik vind het persoonlijk erg mooi, maar vraag me af of het een dure grap is het te laten doen.
 

Maarten

Forumguru
Ja, zoiets bedoel ik.

Ik vond bij de ANWB nog een stukje tekst.

Dagrijverlichting vanaf 2011 standaard

Auto’s die in 2011 en daarna nieuw op de markt komen, moeten standaard voorzien zijn van verlichting voor overdag. De Europese Unie stelt de ‘dagrijverlichting’ vanaf dan verplicht.
Dagrijverlichting

De speciale verlichting maakt een auto beter zichtbaar overdag, maar verbruikt (in tegenstelling tot dimlicht) nauwelijks energie. In veel gevallen stellen autofabrikanten de lichtunits samen met energiezuinige diodes ofwel leds. Auto’s als de Audi A4, Lancia Delta, Opel Insignia en de nieuwe Volkswagen Golf zijn al voorzien van dagrijverlichting. Voor vrachtauto’s, bestelauto’s en bussen gaat de verplichting pas in de zomer van 2012 in.
 

Hetzer

Forumguru
Zijn er forumleden die ervaring hebben met het achteraf inbouwen/in laten bouwen van dagrijdverlichting in een Skoda Fabia (Combi)?

Ik vind het persoonlijk erg mooi, maar vraag me af of het een dure grap is het te laten doen.

ik heb er toen bij mijn RR al over nagedacht, moet geloof ik zo'n 100 euro kosten bij de dealer om je dagrijverlichting ( alleen dimlichten bij de f-2/RR) te activeren
 

bing69

Actief lid
Daar hebben we het toch al een over gehad ? We moeten alleen nog een keer een afspraak maken.

Perfect, doen we. Weet alleen nog niet wanneer. Met Carnaval gaan we verhuizen dus het zal wel daarna worden. Kom wel wat dicht bij jou in de buurt wonen, dus komt weer goed uit.
 

Maarten

Forumguru
Waar gaan jullie die lapjes plaatsen? Onder bij de mistverlichting?
Welk type gaan jullie gebruiken?
Is er al een fotovoorbeeld beschikbaar?
 

Maarten

Forumguru
Is het al gebeurd? Zo ja, kunnen jullie bovenstaande vragen dan nog beantwoorden voor me?
Wat foto's zijn ook altijd leuk!
 
Wie kan een foto plaatsen van de originele dagrijverlichting van de Fabia II zoals die af fabriek wordt geleverd? Zijn het speciale lampjes of is er geen verschil met het dim- of stadslicht? Of is het enige voordeel dat je de verlichting overdag niet handmatig hoeft aan te zetten?
 
Bovenaan Onderaan