Aftellen naar mijn Octavia kan beginnen!

ppx

Donateur
Zoals ik al eerder meldde heb ik mijn vorige (net geen 3 j oude) Octavia op 13 januari total loss gereden. Niet in fout, maar evengoed wagen kwijt.

Op 7 februari heb ik een nieuwe Octavia besteld en vandaag bericht gekregen van de dealer dat de wagen in productie gaat in week 14 en geleverd zal worden ergens tweede helft april. Dat betekent goed 10 à 11 weken tussen bestelling en levering.

Als ik hier op het forum lees hoe lang sommigen moeten wachten zal ik maar heel tevreden zijn, zeker?

Grtzz

Ppx :)

ppx

Donateur
Vandaag een email van de garage dat mijn Octavia eind deze week wordt geproduceerd en half april in de garage arriveert.

Toen ik laatst las over de problemen van de zwarte autolakken (de enige productie-eenheid van een specifiek additief bevindt zich in de buurt van de Fukushima kerncentrale) zag ik al een doemscenario voltrekken, zijnde langere wachttijden voor de zwarte Skoda's. Niet dus.

De volgende post zal er eentje zijn met foto's van mijn tweede Octavia op rij. Nog steeds spijt van de vorige. Die reed al 60.000km probleemloos rond...

Fabia

† In Memoriam
De berichten over de lakken zijn behoorlijk tegenstrijdig. Maar gelukkig heb je daar niks mee te doen. Ben benieuwd naar de foto's.

TL@

Forumguru
Gelukzak, mijn O2 is eind februari besteld en ik moet wachten tot november (waarschijnlijk door de DSG), het wordt ook een 2.0TDI (na 2 1.9TDI's die toch nogal licht zijn naar mijn mening)

Echt waar? November pas. Ik heb op 4 februari besteld. (1.4 TSI met DSG) zou eind mei productiedatum zijn. Als ik moet wachten tot november kan ik mijn vakantie wel op mijn buik schrijven..:mad:

ppx

Donateur
Ik heb hem nog niet hé. Maar mijn vorig Octavia kocht ik bij dezelfde dealer en ook toen was zijn info inzake levering zeer accuraat.

Bij de huidige bestelling heb ik zelf geen enkele keer contact hoeven te nemen, maar ontving ik spontaan een mail van de verkoper.
Een eerste keer met de melding dat mijn auto gepland stond voor week 14, en een tweede keer om te melden dat die productieplanning bevestigd werd en dat de auto rond half april in de garage verwacht wordt.

Ik zal pas juichen (samen met jullie allemaal, natuurlijk :D als de nieuwe Octavia veilig in mijn handen is.

ppx

Donateur
@mpanadera:

ik heb bij bestelling getwijfeld tussen een 1.6TDI DSG7 en een 2.0TDI 6M. Mijn dealer maakte de bestelbon op en zag online de melding dat voor DSG bestellingen er minstens 8 weken extra bovenop de normale levertermijnen kwamen. Ook de Greenline en alles wat met het motorblok 1.6 CR TDI te maken heeft zou met problemen kampen inzake leveringstermijn (lees: enorme vraag).

Wat me wel opvalt is dat de levertermijnen van onze Nederlands forumbroeders toch wel extreem lang duren. Is dit mss een PON gerelateerd gevolg, of ben ik fout en zijn er ook Belgische leden die maaaaaaaanden moeten wachten? Ik lees hier toch vaak "besteld in september/oktober" en nog steeds aan het wachten...

grtzz

Ppx

TL@

Forumguru
Mijn O2 is ook een Belgische en ik moet jammer genoeg wachten tot november.

jemo

Lid
Hmmm, ik hoef nog maar 7 nachtjes te slapen en dan kan ik gaan genieten van mijn O2. Heb er dan 16 weken op moeten wachten. Gezien andere berichten hier op het forum, valt dat nog best wel mee. Ik heb een 1.2 tsi dsg Combi Elegance BL.
En dan maar kijken hoe lang ik mag genieten van mijn Columbus systeem...

ppx

Donateur
Vandaag telefoon gehad van de dealer: auto gearriveerd. Daarnet de boorddocumenten opgehaald en morgenvroeg verzekering en nummerplaat aanvragen.
Zaterdag om 09.30u afspraak bij dealer om sleutels in ontvangst te nemen. Besteld op maandag 7 februari...

ppx

Donateur
Vanmorgen klokslag 09.30u bij de dealer en goed 30 minuten later gleed mijn nieuwe Octavia het verkeer in. Vlotjes, soepel, met een bijna onhoorbare CR TDI motor. Wat een verschil met mijn 1.9 pompverstuiver. En het Sound System mag er ook wezen. Veel betere klank dan mijn Stream met 8 luidsprekers.

Enfin, om het kort te maken: de op 7 februari bestelde Octavia is mijn bezit. En tevreden dat ik ben. Foto's had ik beloofd. Die komen er één van de komende dagen aan. Drie jaar terug, bij de ingebruikname van de eerste Octavia, zegde ik vaak schertsend dat je er mentaal klaar moet voor zijn om met een Skoda te rijden. Nu, bij het wachten op de tweede, stelde ik vast dat je er gewoonweg mentaal klaar moet voor zijn om er (lang) op te wachten. Maar dat laatste is het steevast waard.

Oh ja, vandaag 200km testgereden. Gemiddeld verbruik 5.2 l/100km. ;)

Ppx

Bovenaan Onderaan