Afstandsbediening sleutel en radio werken niet meer na aanmelden trekhaak

Tomvw

Lid
Ik heb op mijn fabia station van 2010 met PDC een Bosal trekhaak met een ecs kabelboom gemonteerd.dit was alleen lastig bij de drie draden op de canbus. Nu heb ik deze proberen aan te melden en zie ik in me scherm van het dashboard TrA 12.5 en me afstandsbediening en radio regen niet meer. Bij het uitlezen geeft deze aan dat hij geen contact heeft met de trekhaak canbus module. Iemand ervaring? Zelf denk ik dat het ligt aan de knijp blokjes die mee geleverd werden (ik ben hier al geen fan van). De ruimte en positie voor het aan knijpen was niet makkelijk ook met stekkers los niet.
 

greenlinediesel

Senior Member
Misschien ergens sluiting op de kabels bij de Canbus? En de module van de kabelboom lijkt in orde?
Ik heb zelf ook een trekhaak achteraf gemonteerd, de stekker gewoon ouderwets op de achterlichten aangesloten, geen gezeur met canbus :-) alleen de PDC blijft piepen met achteruit rijden, maar goed dat is dan maar zo.
 

hemi24

Forumguru
Volgens mij zijn er maar 2 canbusdraden waar je op aansluit: CAN-High en CAN-Low...

Jouw auto staat nu op één of andere mysterieuze wijze op transportmodus, en dan werkt inderdaad de afstandsbediening niet meer (normaal) en gáán een groot aantal van de modules in een soort ruststand om onnodige energieafname te beperken.
 

Tomvw

Lid
Ik ga de instructies nog eens na pluizen maar er moesten na mij weten twee draden aan de witte stekker en één aan de zwarte.
 

hemi24

Forumguru
Ik hou m'n hart vast als je het verschil al niet weet tussen de 2 canbusdraden en de aansluiting voor het signaal van het remlicht...

:nailbiting:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Tomvw

Lid
Ik volg de instructies.
Maar jij bent positief ingesteld.
Okay misschien beschrijf ik het niet helemaal juist maar het klopt wat je zegt.
 

andrehj

Forumguru
Ik gok ook op een slecht contact of kortsluiting in de can-bus draden.
Had je tijdens het aansluiten wel netjes de accu losgekoppeld?
 

Tomvw

Lid
Ik vertrouw alleen de mee geleverde scotch blokjes niet waar mee je ze aansluit. Ik ben meer van het solderen. Maar helaas ging dat niet.
 

Tomvw

Lid
Hum het ziet er goed uit zoals beschreven. Dus oranje/bruin bij bruin en oranje groen bij groen. Ik kan helaas geen foto's toegevoegen.
 

Arjann

Forumguru
Op mysterieuze wijze lijkt je auto inderdaad op transportmodus te staan nu, wat heel vreemd is. Daarom werken je radio en ab niet meer. Mogelijk gaat je auto ook niet harder dan 35 km/u nu. Heb je de stekkers op het boordnet losgehaald om te kijken dat je de juiste posities hebt gebruikt?
 
Bovenaan Onderaan