Afstandsbediening inleren

Tachi

Actief lid
Hoe kan je de losse afstandsbediening opnieuw inleren? Het ledje brandt wel (fel), maar de deuren doen niks. Aan het batterijtje zal het niet liggen.

In het boekje hebben ze het over een afstandsbediening in de sleutel. Maar ik heb een losse AB zoals op onderstaande plaatje.

tn_BKA310001.jpg
 

purk

Senior Member
eens kijken, als het van een orgineel achteraf te monteren set isdan kun je het op de volgende manier proberen....

Sleutel in het contact, contact in en weer uitschakelen, Laat sleutel in contact zitten!!!

Bijde knoppen indrukken en wachten tot led ophoud met knipperen ( ongeveer 12 seconde )

Laad de knoppen los, de led blijft branden.

Draai de sleutel op contact, druk een knop van de afstandsbediening 3 maal achter elkaar minimaal 1 seconde in ( maakt niet uit welke knop ) de knipperlichten lichten nu als alles goed is 5 keer op.

Draai het contact weer uit.

Succes.
 

Tachi

Actief lid
Eerste deel gaat zoals je vertelt. Beide knoppen indrukken totdat led dooft. Beide knoppen loslaten en led brandt continu.
Maar bij het tweede deel gebeurt bar weinig. Of ik druk te lang of te kort drie keer op één van de twee knoppen?
Misschien nog een manier?
 

purk

Senior Member
Ja het kan ook nog op een andere manier,

Sleutel op contact en weer van het contact draaien, sleutel in contact draaien.

Bijde knoppen ingedrukt houden, tot dat led uitgaat ( ongeveer 12 seconde )

Trek de zekering van de afstandsbediening eruit (waarschijnlijk zit deze onder het dachbord)

Steek de zekering binnen 5 seconde weer terug.

Draai de sleutel binnen 5 seconde op contact.

En binnen 5 seconde, drie maal een knop van de afstandsbediening 1 seconde indrukken, als dan alles goed is knipper de knipperlichten 1 keer.

Zo leer je de afstandsbediening in, bij wat ik de eerste keer opschreef synchroniseer je de afstandbediening.
 

Bernhard

Nieuw lid
Hoe kan je de losse afstandsbediening opnieuw inleren? Het ledje brandt wel (fel), maar de deuren doen niks. Aan het batterijtje zal het niet liggen.

In het boekje hebben ze het over een afstandsbediening in de sleutel. Maar ik heb een losse AB zoals op onderstaande plaatje.

tn_BKA310001.jpg

ik heb het ook gedaan, maar heb eerst de zekering van de onvanger eruit gehaald. dan de handafstandsbediening geaktiveerd door beide knoppen in te drukken (eerst de kleine dan de grote knop erbij)totdat led constant brandt. dan de zekering herplaatsen en de contactsleutel binnen 10sec na het inzetten van de zekering in stand I zetten. dan twee maal binnen een seconde op de grote knop van de handafstandsbediening drukken. als alles goed is gaan de richtingaanwijzerlampen eenmaal knipperen.als je nog een handafstandsbediening hebt moet die nu ook door tweemaal binnen een sec. op de grote knop te drukken ingeleerd worden.uiteraard moet deze tweede ook eerst van te voren klaargemaakt worden zoals de eerste.als je hiermee klaar bent dan de contactsleutel uitnemen uitstappen,deuren sluiten en proberen of de afstandsbediening(en) werken . ik hoop dat het nu lukt.
 

Tachi

Actief lid
Hmm, geen enkele manier werkt. Om welke zekering gaat het?
Eén van de zekeringen in je zekeringskast? Of zijn er ergens nog meer zekeringen?
 
Bovenaan Onderaan