Afstandsbediening aansluiten op centrale deur vergrendeling

Kan iemand me helpen met het aansluiten van een afstands bediening . In een fabia 1 van 2005 . Er zit centraledeurvergerendeling in en electrische ramen voor . Ik heb een universeel setje gekocht , maar ik zoek de bedrading voor het aansluiten van de knipperlichten en centrale vergrendeling , comfortaansluiting en eventueel kofferbak

bij voorbaat dank Gilles
 

Fabia

† In Memoriam
Misschien kan je je ook nog ff kort voorstellen op het forum. In ieder geval Welkom op dit gezellige forum.
 
Zo ik heb me voorgesteld . EN inmiddels een irritant rammeltje opgelost , dmv aanwijzingen van dit forum . Nu nog een afstandbediening aansluiten . Ik ben in het bezit van een universeel setje . http://www.cargoods.nl/technische-informatie/2-inbouwschema-centrale-vergrendeling/ . Nu nog aansluiten . Ik zoek de bedrading voor centraledeur vergrendeling , knipperlichten comfort aansluiting voor de ramen en eventueel voor het openen van de kofferbak . Kan iemand mij aan helpen ??

bijvoorbaat dank Marcel
 

Ronnie

Forumguru
Als ik het zo bekeken heb in het "schema" van de leverancier is dit een setje voor universeel meegeleverde slotmotoren. Dit kun je gebruiken wanneer de auto af fabriek is geleverd zonder C.V.
Wat je nu hebt gekocht kun je het beste weer terugbrengen en je geld terugvragen want dit gaat niet lukken .
Ik heb in de schema's van jouw auto gezocht maar ik kan nergens iets vinden waar je het op aan zou kunnen sluiten.
Bij VAG auto's wordt de CV gestuurd door een module welke geprogrammeerd wordt. Je kunt dus naar de dealer gaan en eens informeren naar een originaal ombouwsetje,(vlgs. mij is dit alleen een klapsleutel) en dan het comfortmodule om laten coderen met de computer( VAS/VAG-COM/VCDS) op"gesamttueroeffnung mit 2 el. fensterheber".
Dan de sleutel "aanleren" en zo zou de zaak klaar moeten zijn.
Codering voor jouw Fabia 1 is de onderstaande:

{Komfortsystem}
Steuergerät Codierung
STG 46 (Komfortsystem) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07

Zentralverriegelung (2-Fensterheber):
00066 - Einzeltüröffnung
00067 - Gesamttüröffnung
 
Dank je voor de reactie
Ik heb deze vraag al gesteld bij de dealer . Volgens hun kon was er geen orgineel setje voor mijn auto . Ik moest maar naar een inbouwcentrum gaan . Ik ga eerst even bij een andere garage dezelfde vraag stellen , met een copy van de laatste reactie natuurlijk .
 

john38

Lid
hallo
Ik heb bij mijn fabia ook een setje in laten bouwen door een jongen een dat werkte perfect,ik had wel centraal deurvergrendeling maar niet met een afstandbediening en nu wel,dus het gaat wel.

gr john38
 

john38

Lid
hallo

nee helaas weet ik dat maar die jongen adverteerd op marktplaats onder de kop auto onderdelen-skoda fabia en komt uit heesch bij oss
ik zou daar eens kijken en misschien kun je hem bellen hier over
 
Ik heb dit zelfde setje van cargoods gekocht. Het het ook voor de fabia gekocht, leverancier weet dit. Heeft Iemand dit setje al eens aangesloten?

Gr, Peter
 

piair1982

Forumguru
Vroegah had je een accessoire dat je er twee losse handzenders bijkreeg. Aansluiten op een relais die je erbij krijgt, wel wat gepriegel maar het functioneert goed. Niks in te hoeven stellen verder.
 
Topic "slaapt" al een poosje, maar ik wil hem graag weer tot leven wekken.
Ik heb een remote set voor Skoda/VW/Audi gekocht om op mijn Fabia te plaatsen, alleen heb ik geen flauw idee waar de centrale vergrendeling sturing te vinden is.
Heb op een Brits forum wel foto's gezien in spiegelbeeld (bestuurder rechts), maar dat komt niet overeen met de mijne.
Het remote setje (zonder motoren) komt van VidaXL. Type 15043.A.
Als iemand me kan vertellen waar ik de bekabeling aan kan koppelen, dan hou ik me zeer aanbevolen.
Bvd. Jelle
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
@Jelle70 , ik ben bang dat dit niet gaat werken. Je hebt volgens mij de juiste versie nodig van de comfortmodule (ook wel bekend als boordnetmodule) en dan moet er mogelijk nog wat geprogrammeerd/ingeleerd worden. Die module vind je onder het stuur, achter de plaat waar de OBD aansluiting zit.

Hieronder een foto van mijn losse module en de module in gemonteerde toestand (alle stekkers zitten er dus bovenop). Die module doet overigens heel veel meer. Comfortmodule-boordnetmodule gemonteerd.JPG Comfortmodule-boordnetmodule.JPG
 
Zie nu pas je reactie Cordoba, waarvoor dank.
Die module heb ik gezien linksvoor achter de plaat. Bestaat hier een compleet schema van? De Haynes manual is niet heel duidelijk. Daarin zie ik volgens mij alleen de losse onderdelen benoemd maar geen totaaloverzicht.
Wat dat programmeren betreft lijkt me dit niet nodig, want volgens mij zit de intelligentie in de ontvanger en moet deze zijn signalen doorgeven aan de unit in de Fabia. Maar als ik je goed begrijp is dit apparaat wel de besturing waar ik op aan moet sluiten. In de vakantie alles maar eens uitelkaar halen.
Bedankt zover.
 

TRT22

Lid
Hallo,

ik heb een JOM 7105 setje gekocht om onze Fabia 1 van 2005 van afstandsbediening te voorzien.
De auto heeft al centrale vergrendeling maar alleen met de sleutel in het slot.

de bijgeleverde schema’s zijn duidelijk maar ik heb niet echt een idee waar in de auto de draden zitten waar ik moet zijn.

iemand ervaring met dit setje op deze auto?

alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • C1E6F6BA-24FE-4B70-8353-72FC601F7C4F.png
    C1E6F6BA-24FE-4B70-8353-72FC601F7C4F.png
    1,9 MB · Weergaven: 18

Cordoba

Forumguru
Schema van de module zal er beslist zijn, mogelijk dat je die nog wel bij Siemens (de fabrikant van de module) kunt vinden, maar ik heb hem nooit gezien.

Wat het inleren/programmeren betreft: ik sluit niet uit dat er vanuit de module een signaal naar de ECU gaat om de deuren te openen (vergelijkbaar met startblokkering en inleren contactsleutel), maar als je wel een knop in het portier hebt voor de centrale deurvergrendeling, kun je waarschijnlijk de remote set koppelen aan die schakelaar. Dus misschien even het remote systeem bestuderen, en de schakelaar opzoeken en kijken wat deze precies schakelt. Een volledig bruine draad is overigens altijd de massadraad.
 

TRT22

Lid
Dank voor je reactie Cordoba, ik was al een beetje bang dat het niet zo simpel zou zijn aangezien er online weinig te vinden is over een dergelijk setje in een Fabia.
In de deur zit inderdaad wel een open en sluit knop dus dan ga ik me daar op focussen.

Is er een schema met draadkleuren beschikbaar voor een fabia 1?
Zit er standaard al een ongeschakelde 12v draad in de deur toevallig? En weet iemand toevallig of de fabia een positief of negatief gestuurd systeem heeft?
 
Bovenaan Onderaan