Afsleepbeveiliging uitschakelen

Topic in 'Octavia III' gestart door MiDe, 14-07-2019.

1. MiDe

MiDe Lid

Ik ben nu een half jaartje in het bezit van een nieuwe Octavia III, het facelift model dus, en zou volgens m'n factuur moeten zijn voorzien van een alarm (nog nooit afgegaan overigens). Morgen ga ik met dat ding een veerboot op voor een aantal uur en heb ik gelezen dat het alarm moet worden uitgeschakeld. Nu staat het een beetje raar in de gebruiksaanwijzing op bladzijde 67:

De functies kunnen eenmalig tegelijkertijd in het infotainment in het menu Openen en sluiten worden gedeactiveerd.

Functies is meervoud, betreffende het interieur alarm en het afsleep alarm. Ik zie in dat menu alleen maar staan 'interieuralarm' met daarachter het welbekende vakje met eventueel een vinkje. Als ik dat vinkje weghaal, is dan ook het afsleep alarm uitgeschakeld? Ik heb geen knop op de b stijl en vind daar ook niets over in de handleiding. Naar mijn idee heb ik dan alleen het interieur ontdaan van beveiliging voor evt achtergebleven honden/kinderen oid.

Heb niet de behoefte morgen 5u mensen te irriteren met een loeiend alarm... Enig idee?

2. MaxN

MaxN Forumguru Donateur

Volgens mij zit er ook een knopje op de b-stijl achter de linker voorportier naast de rugleuning van de stoel. Deze is volgens mij voor het interieur alarm.

3. gerven

gerven Lid

in mijn boekje (eveneens Octavia III) staat:
    De interieurbewaking en het afsleepalarm uitschakelen als de mogelijkheid bestaat dat het alarm zal afgaan door bewegingen in het interieur (bijvoor- beeld door personen of huisdieren) resp. als de wagen wordt vervoerd (bijvoor- beeld per spoor of boot) of moet worden afgesleept.
    Alarmsysteem

Toets van interieurbewaking en afsleepalarm
    Uitschakelen
    › Het contact uitschakelen.
    › Het bestuurdersportier openen.
    › Op de toets op de B-stijl aan bestuurderszijde drukken
    In de toets verandert de verlichting van het symbool van rood naar oranje.
    › De wagen binnen 30 seconden vergrendelen.
    Door de deactivering van de interieurbewaking en het afsleepalarm wordt de safebeveiliging uitgeschakeld.

4. MiDe

MiDe Lid

Ik herhaal het nog een keer: ik heb GEEN knop op m'n b stijl... En de gebruikershandleiding bij mijn auto schrijft daar ook niet over... De volledige tekst in mijn boekje:

Interieurbewaking en afsleepalarm
     Lees en bekijk eerst op bladzijde 66.
    De interieurbewaking activeert het alarm als er een beweging in de vergrendelde wagen wordt geregistreerd.
    Het afsleepalarm activeert het alarm als er een kanteling van de vergrendelde wagen wordt geregistreerd.
    Deze functies moeten worden gedeactiveerd als de mogelijkheid bestaat dat het alarm zal afgaan door bewegingen in het interieur (bv. door personen of huisdieren) resp. als de wagen wordt vervoerd (bv. per spoor of boot) of moet worden afgesleept.
    Deactivering
    De functies kunnen eenmalig tegelijkertijd in het infotainment in het menu  /
     →  → Openen en sluiten worden gedeactiveerd.
    Bij het deactiveren wordt de safebeveiliging uitgeschakeld.

5. Zwapp

Zwapp Forumguru

Zou zeggen, probeer dat eens, deactiveren, op slot en dan na een paar minuten even flink aan de wagen schudden. Volgens mij weet je het dan wel?

MiDe en Peter-036 vinden dit leuk.
  6. Canon-Eye

Canon-Eye Forumguru

Of flink hoog opkrikken...

Als het zo in het boekje staat, zal het toch ook wel zo werken zeker???

7. Rallye

Rallye Forumguru

Zou het niet kunnen zijn dat je alleen een interieuralarm en geen afsleepalarm hebt? Wat zegt de sticker in je kofferbak (bij het reservewiel) waarop alle optiecodes vermeld zijn?

Deel deze pagina