Afscheid van mijn trouwe Octavia

octavia-gek

Actief lid
Nog 2 tot 3 maanden te gaan, dan neem ik afscheid van mijn trouwe Octavia met ruim 200.000 Km op de teller
Ik had de Octavia 3 hoog op de lijst staan maar het is de Mazda geworden.
sinds 1 augustus in bestelling staan:
Mazda 6 sportbreak Skylease + 2.2 TDI
met als optie
Metalic wit (parelmoer)
19" velgen antraciet
Leder interieur
Verlichte dorpelbeschermers
Xenon + led verlichting
ik zal deze site nog regelmatig blijven volgen.
wie weet wordt de volgende weer een Skoda.

Bijlagen

• Mazda 6 (2).jpg
    Mazda 6 (2).jpg
    30,8 KB · Weergaven: 57
  • Mazda 6 (10).jpg
    Mazda 6 (10).jpg
    34,6 KB · Weergaven: 57
  • Mazda 6 (11).jpg
    Mazda 6 (11).jpg
    43,1 KB · Weergaven: 56

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd met de aanschaf, is een heel mooie auto! Hopelijk krijg je geen spijt ;)

Greetz Corné

octavia-gek

Actief lid
Ik dank jullie wel
met proefrijden van de Mazda was ik zeer onder de indruk van deze auto, de auto zit goed,stuurt mes scherp en de trekkracht is fenomenaal.
en met de Skoda heb ik altijd met veel plezier in rond gereden en hij is bijzonder zuinig in zijn brandstof verbruik, ik zal hem toch echt wel gaan missen en wat het interieur betreft kan de Mazda daar niet aan tippen t.o.v. de Skoda maar kwa rijden een groot + punt voor de Mazda.

Blacky

Forumguru
Snik, weer een volg de Skoda rijder minder. Succes met je Mazda en misschien tot ziens.

Racer-X

Actief lid
Na 2 Octavia's ook bij Mazda gaan kijken maar was hier zo klaar. De 6 sportbreak is een prachtige wagen allen geen automaat in 20% dus ik ben gegaan voor de O3 dsg.

Veel veilige kilometers ;)

octavia-gek

Actief lid
Beste Racer-X

zoals je kunt zien rij ik nu ook in een 1.6 TDI DSG maar helaas tot 3x de koppelingsplaten vervangen.
Ik rij regelmatig met volle bepakking, dan moet je denken met een gemiddeld bagagegewicht van 200 tot 400 Kg. en dat elke dag weer.

Ik vind de 1.6 TDI 250 Nm. te licht en de versnellingsbak red het gewoon simpel weg niet.
dus mijn keus was O3 2.0 TDI Handgeschakeld en heb daar ook proef in gereden.
ik moet zeggen dat het fantastisch rijdt, alleen vind ik de Mazda dynamischer en stabieler rijden en dat was voor mij het grootste doorslag punt om over te stappen naar Mazda. 2.2 TDI met 380 Nm. aan trekkracht en uiterlijk, maar dat is persoonlijk vind ik hem sportiever om te zien.

Altos

Banned
Gefeliciteerd met de nieuwe Mazda. Deze geeft idd meer het "rijdersgevoel" dan de O3 (RS daarbuitengelaten) en ziet er ook zeker mooi uit.

Gefeliciteerd, erg mooie auto!

Volgens mij is je budget dan ook wel wat ruimer geworden en worden er andere optie mogelijk :)
Mazda 6 is dan een erg goede keuze.

octavia-gek

Actief lid
Beste sNielz,

een echt budget voor een auto heb ik niet.
wij op de zaak kopen onze auto's en zit er niks in de lease.
maar met een goede inzet en in goed overleg met je werkgever kan je een eind komen.
ik kan je zeggen dat ik er reuze blij mee bent.
kreeg alleen van de dealer te horen dat de levering ergens in november/december gaat plaats vinden
dus nog even geduld en nog wat van de Octavia nagenieten, is ook geen straf.

Pendragon

Donateur
Ik heb ook eens naar een Mazda 6 gekeken een aantal jaren geleden (voor mijn Skoda tijd) en weet je waar het toen op stuk liep....precies de absurd lange wachttijd. Toen moest ik 8 maanden wachten op de auto die ik wilde. Grote afknapper. En gelukkig heb ik daarna Skoda ontdekt en nog geen dag spijt van gehad.

Wesly

Senior Member
Bij Mazda komt het meestal uit de voorraad, vandaar ook de beperkte keuze tussen allemaal zeer complete uitvoeringen. Wil je er 1 die er op dat moment niet is dan is het wachten op de volgende bulkzending uit Japan.

Bovenaan Onderaan