Afscheid van mijn Seat

Voor ik mijn nieuwe wagen laat zien even dit.
Ibiza GT 1.9 TDI 110 PK
207000 km 6L/ per 100 KM gemiddeld 1,3 € per L = 16000 €
Aankoop 12500 €, Onderhoud 4300 €, Banden 1800 €, Taks 4200 €, Totaal 38800 €
14 jaar oud, 728 weken = 53 € per week.
Dat zijn de cijfers, het was een prachtige motor sleuren deed hij zoals de beste.
De rest mocht gerust wat steviger zijn, alles wat van Seat zelf was ging stuk.
Het deed me wel iets om hem na 14 jaar op de parking achter te laten.
De foto heb ik op zijn laatste dag in mijn bezit genomen.
Ik had hem bewust vuil laten worden in de hoop dat het me minder zou doen tevergeefs.
Gelukkig zijn we vereeuwigd op Google street view. 17032012021.jpg ikke+auto.jpg

darkprojectx

Forumguru
in 14 jaar tijd heb je toch zeker wel een betere foto ervan gemaakt?
persoonlijk zou ik een auto iets anders willen herinneren. Maar goed, ieder zn ding.
Mooie cijfers zijn pas mooi als ze overzichtelijk en juist worden genoteerd, dit lijkt wel een puzzel?

maar goed, welkom hier! Wat heb je nu gekocht?

Skoody Boo

Actief lid
Mooie cijfers zijn pas mooi als ze overzichtelijk en juist worden genoteerd, dit lijkt wel een puzzel?
Mwah, is altijd een beetje gedoe in tekstvorm. Wat je als overzichtelijk of rommelig ervaart hangt ook af van welke info je uit die cijfers wilt weten. Die 53 euro per week snap ik, en de berekening ook. Dat je daarbij ook zaken als banden en brandstof meeneemt en dan weer niet de verzekering, en dat je niet de prijs per kilometer maar per week uitrekekent, dat is allemaal een keuze. Zou niet mijn keuze zijn, maar rommelig is het zeker niet.

The bone collector

Senior Member
Kan het best geloven dat het moeilijk is om je auto achter te laten na zo een lange tijd. Waarom heb je hem verkocht, waren er grote defecten? De 1.9 diesel motoren van vw kunnen normaal gezien wel nog wat door.

Trouwens ook leuk dat je de cijfers bijgehouden hebt. Ikzelf vind het leuker om te vergelijken hoeveel cent/km een auto kost per jaar. Zo is het eenvoudiger om te vergelijken met een nieuwe/andere

Cordoba

Forumguru
Mijn Cordoba SX heb ik ook op ruim 14-jarige leeftijd achter moeten laten. (ook een 6K1, net als jouw Ibiza). De oorzaak was bij mij een automobiliste die de motorkap van de Cordoba gebruikte als landingsplaats voor haar Kadett. (mijn auto was economisch total loss). Ik heb de auto ruim 11 jaar gehad en in die tijd zo'n 140.000 extra kilometers op de teller gezet.

Ik ben overgestapt op een Fabia I, ik ben benieuwd wat jouw ervaringen zijn bij de overstap van Seat naar Skoda. Wat mij is opgevallen bij de overstap: minder Skoda-dealers dan Seat-dealers, wat wekere vering bij de Skoda, en iets mindere wegligging. Het verschil in motorisering komt vooral door het blok dat er in mijn huidige auto ligt (75 pk vind ik iets te tam, cq heeft iets te veel moeite met het gewicht van de auto). De rode dashverlichting in de Seat vind ik iets mooier dan de groene in de Skoda, maar dat is persoonlijke smaak. Verder vind ik de stoelen na langere tijd nog steeds tegenvallen: te vlakke onderzitting en onvoldoende steun in de rug.

De verzekering dat was ik vergeten, dan kom ik op 62 € per week of 0.218 cent per KM zoals je wil.
Zoals ik all zij alles ging stuk, voor turbo moest je pompen met gaspedaal, ruiten gingen niet meer open, binnenverlichting werkte niet meer, remschijven+ blokken voor en achter waren op, zo kan ik nog lang doorgaan......
Ik heb nu een Yeti ambition 1.4 TSI, dat is een aanzienlijk verschil met een ibiza.
De Yeti geeft me een rustig gevoel die ik nooit gehad heb met de Seat.

jos_br

Actief lid
Dat met het niet goed weg kunnen doen van de auto die je zo lang gehad hebt komt me bekent voor..........hier hebben we 11 jaar lang en 400000km verder een Audi A3 1,9tdi die niet weg "mag" van mijn vriendin.........

Jos.

Bovenaan Onderaan