Afscheid van een vriend

Vorige week vroegtijdig de niet zo superbe superb verkocht.
Redenen:
1. roetfilter aan gort, 1600€ kosten volgens de garage.
2. Problemen met koppeling en/of vliegwiel, ontstaan onderweg naar Slovenië. Voor zij die het nieuws gevolgd hebben weten wat voor een toestanden daar voorgevallen zijn met helaas meerdere slachtoffers, waar klaag ik dan over, maar voor een gewone werkmens is een kost van 1700€ volgens de garage een doodsteek.
Ofwel een vorm van pure afrip of brute pech of vul maar aan... Op een wagen van 9 jaar was ik niet bereid dit te doen gezien het bestaan en uitbreiding van LEZ's en de verdere verkettering van diesels. Dus na kort overleg met de chef thuis overgegaan tot aankoop van een Octavia Combia van 2020 met een 1.5 tsi dsg 7. Hopelijk meet geluk met deze verhuisbak, Finkers crossed. Maar al moet ik zeggen dat dit de 4e skoda in mijn bezit zal zijn en dat enkel de superb me 's nachts wakker gehouden heeft met zijn kuren. Ik had er meer van verwacht, minder technische issues en zeker geen abrupt afscheid. Het zal pikken om 16 liter kofferruimte te moeten missen .
Als de nieuwe wagen er is zal ik deze trachten te introduceren. Ben geen regelmatige gast op het forum, moet ik misschien eens verandering in brengen.
Greetings vanuit België.
 

Bijlagen

  • IMG-20230831-WA0080.jpeg
    IMG-20230831-WA0080.jpeg
    940 KB · Weergaven: 31
Bovenaan Onderaan