Afscheid van de octavia

derf

Senior Member
Beste forumleden

Aankomende woensdag nemen wij afscheid van onze octavia.
Wij vonden de auto als caravan trekker niet echt stabiel en zijn daarom overgegaan tot de aanschaf van een zwaarder type auto.
Het is de Subaru forester geworden.
De octavia was verder een prima auto om in te rijden .
Natuurlijk blijf ik het forum volgenen wens ik jullie veel plezier met de octavia's
groet aan iedereen
Derf
 

EdK

Forumguru
Tsja jammer dat een mooie stad ( dorp ) een mooie auto moet missen !
Lakeman (heron ) zal ook wel een traantje laten daar hij een klant minder heeft.

Maar goed een subaru is natuurlijk ook een wagen die niet misstaat in ons dorp...
 

ertromp

Forumguru
Veel succes met je Subaru @derf een super auto voor de caravan en technisch onovertroffen. Hopelijk wat meer rijplezier aan dan de O3
 

AndreM

Forumguru
Wie zegt dat het aan de auto ligt, misschien is de caravan wel de oorzaak.
Zit je mooi het een andere auto in je maag. :jaja:

Eerlijk gezegd, ik heb diverse collega's met een O3 die een caravan hebben waarvan ik geen klachten heb gehoord :nono: eigenlijk alleen maar positief als caravantrekker.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

S.O.C.3

Actief lid
@derf
Laat ik nu 2 jaar geleden van de Subaru Forester 2.0 zijn overgestapt naar de Skoda Octavia.

De Forester heeft mij 12 jaar lang nooit teleurgesteld. Zeker niet met de met caravan er achter door Europa. Het enige minpunt, maar dat had ik geaccepteerd bij de aankoop, was het hoge brandstofverbruik van de 4 wiel aangedreven Forester. Zeker met caravan kwam ik niet boven de 1 op 6. Met de Octavia rij ik 1 op 11 (op diesel). Verder merk ik tijdens het rijden geen verschil.

Op de campingplaats is de Forester wel in het voordeel als de plaats moeilijk te bereiken is of bijvoorbeeld bij nat gras. Daar mis ik de 4 wiel aandrijving wel.

Veel succes met je Forester.
 

EdK

Forumguru
De Forester heeft mij 12 jaar lang nooit teleurgesteld. Zeker niet met de met caravan er achter door Europa. Het enige minpunt, maar dat had ik geaccepteerd bij de aankoop, was het hoge brandstofverbruik van de 4 wiel aangedreven Forester.
Maar goed die van jou is was dus al 12 jaar oud en in die tussentijd zal er uiteraard al een compleet andere Forester bij de dealer staan dan die waar jij in reed.
Motorisch / uiterlijk zal er toch wel een en ander veranderd zijn lijkt me
 

micky

Forumguru
Wie zegt dat het aan de auto ligt, misschien is de caravan wel de oorzaak.
Zit je mooi het een andere auto in je maag. :jaja:

Eerlijk gezegd, ik heb diverse collega's met een O3 die een caravan hebben waarvan ik geen klachten heb gehoord :nono: eigenlijk alleen maar positief als caravantrekker.

Dat bedoel ik, stabiel is ie zeker, met onze caravan, maar ook met 1800KG aan de haak ook al mag dat niet (autotrailer met TT)....
 
Bovenaan Onderaan