Afscheid van de Kodiaq..

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

Gezien het werkveld van mijn vrouw en mij zich gaat verschuiven, gaan wij per komend jaar onze werkzaamheden van 1 van onze bedrijven stoppen. Onze Kodiaq is van dit bedrijf, dus we zullen deze met pijn in ons hart gaan verkopen.
Natuurlijk hebben we ook nog overwogen om de auto privé over te nemen, maar daarvoor is deze in wegenbelasting te duur, en gaan we simpelweg de kilometers niet meer maken om te dieselen.
Na een bezoek aan de dealer, zijn we in elk geval wijzer geworden dat we de auto het best zelf kunnen verkopen. Het voordeel voor een eventuele zakelijke koper, is dat de BTW nog verrekenbaar is.

Echter zit ik nog met 1 vraag, namelijk de custom chip en DSG programma van TVS. Is dit een meerwaarde voor verkoop? Denken jullie dat we er goed aan doen dit te vermelden? Is het wellicht verstandiger alles terug te zetten naar stock?

Mocht er iemand hier interesse hebben..... ;)
 

hemi24

Forumguru
Na een bezoek aan de dealer, zijn we in elk geval wijzer geworden dat we de auto het best zelf kunnen verkopen. Het voordeel voor een eventuele zakelijke koper, is dat de BTW nog verrekenbaar is.

Echter zit ik nog met 1 vraag, namelijk de custom chip en DSG programma van TVS. Is dit een meerwaarde voor verkoop? Denken jullie dat we er goed aan doen dit te vermelden? Is het wellicht verstandiger alles terug te zetten naar stock?

Was het bod van de dealer zó bedroevend?

Hoe mooi het ook rijdt, persoonlijk kijk ik meestal even verder als er tuning vermeld wordt...
Wat is de meerwaarde van originele software nu nog terugplaatsen? Bij eventuele aanspraak op garantie/coulance in de toekomst komt toch al naar boven dat de software geflasht is...
 

DeNnZ

Forumguru
Was het bod van de dealer zó bedroevend?

De dealer heeft geen bod gedaan, maar raadde dit ons zelf aan.
Gezien de levertijden van de Kodiaq nog steeds zo gigantisch zijn, en de vraag nog steeds hoog blijft, is de kans op een 'particuliere' verkoop zeer reëel zeker omdat wij de auto als BTW auto verkopen.
En als je hem dan zelf kan verkopen, dan vang je er snel toch zo'n 3 á 4K meer voor dan bij een dealer.

Tja, ik snap jouw beredenering wel, al zou ik hem zelf zonder enige twijfel van mezelf overnemen (serieus) :-)
 

EdK

Forumguru
Zou chip en TVS tuning gewoon laten zitten en vermelden in je verkoop praatje met de mededeling van het waarom de TVS /DSG tuning en dat dit ook zonder meerkosten weer is terug te zetten indien men dit op prijs stelt.

Maar een beetje koper zal als hij zich wat heeft ingelezen de TVS / DSG tuning zeker willen behouden.

Zou zeggen succes met de verkoop van de wagen en laat je niet bedonderen door één of andere opkoper !!
 

kwillems

Donateur
(...) Denken jullie dat we er goed aan doen dit te vermelden? (...)

Juridisch ben je natuurlijk wel verplicht om een potentiële koper te informeren of dit soort, niet direct zichtbare, eigenschappen. En ook al zou het juridisch niet verplicht zijn: dan nog is het netjes om het eerlijk te vertellen.
Verplaats jezelf in de schoenen van een koper. Je zou het zelf ook niet prettig vinden als je er achteraf achter moet komen dat er iets getuned is.
 
Bovenaan Onderaan