Afscheid…

Horkje

Forumguru
Vijf jaar geleden haalde ik mijn nieuwe Superb “van de zaak” op bij dealer. In augustus privé overgenomen maar ik wilde stiekem weer eens wat anders.

Zo neem ik binnenkort dus na 96.000 kilometers (met een beetje pijn in het hart) afscheid.

Want wat was en is deze Sportline met panoramadak en custom embleempjes nog steeds heel mooi

Bijna iedere week netjes in de wasbox gewassen bijna geen krasje. Alle beurten gehad en toch een zwaar leven achter de rug. Want vele ritjes puin en bouwmaterialen voor onze verbouwing moeten zeulen. Bijna respectloos.

Op een nieuwe accu, nieuwe remmen en een nieuwe waterpomp na eigenlijk geen problemen gehad. Fijne auto en ik weet zeker dat de volgende eigenaar dat ook zo zal gaan ervaren.

En wat is dit Skoda forum eigenlijk een leuk en goed actief forum. Ik zit ondertussen al op het forum voor mijn nieuwe auto te gluren maar das wel een wereld van verschil.

Net zoals waarschijnlijk mijn “nieuwe” auto. Een gebruikte MY2020 Volvo S60 T8 Polestar Engineerd. De dikste S60 die er is :-)

Qua ruimte natuurlijk echt een enorme achteruitgang. Qua verzekering ook wel. Verder echt een heel ander soort auto dus voor mij geen bouwmaterialen meer zeulen en verhuizingen voor Jan en Alleman. Héérlijk

Ik dacht, ik laat nog even van me horen hier na een paar jaar radiostilte…..

Rosinfield

† In Memoriam
Die mensen die na zoveel jaar toch weer wat anders willen.... ;)
Dit is idd een uniek en reuze gezellig forum. Ook al verander je van merk, geen enkel probleem om te blijven hangen. Het is tevens een ontzettende goede vraagbaak

• Leuk
Waarderingen: Tees

CharlesTucker

Forumguru
Maar goed, veel veilige kilometers met de S60, en blijf rustig hangen, men is hier over het algemeen erg tolerant ten opzichte van andere merken (daar is zelfs een sub-forum voor) en meningen. En men is hier denk ik ook wel benieuwd naar je ervaringen met de S60.

En inderdaad, ik moet eerlijk toegeven dat ik na 11.5 jaar Skoda ook wel eens om me heen aan het kijken ben. Volvo (maar dan V60) lijkt me zeker een optie, maar sinds dat in Chinese handen is ben ik daar wat huiverig voor. Niet eens zo zeer voor wat betreft de kwaliteit (hoewel ik op een paar jaar geleden ook wel eens op Volvo forum rondgekeken heb, op zoek naar onderhoudskosten en problemen, dat vond ik toch wel tegenvallen), maar meer omdat ik langzaam een beetje het gevoel begin te krijgen dat we als Europa wel erg afhankelijk beginnen te worden van de diverse buitenlanden, en zeker wat China betreft vind ik dat een steeds minder goede zaak.

Horkje

Forumguru
Gisteren mijn fijne Superb achter gelaten bij de Volvo dealer….. zoals gezegd een hele fijne en mooie auto. Zal een nieuwe eigenaar ongetwijfeld heel veel plezier van hebben.

Zal tzt in het subforum mijn nieuwe ervaringen delen. Voor nu, want ik ben natuurlijk best wel blij met en trots op mijn nieuwe vervanger

Bijlagen

• 13656E31-5707-4056-87B9-44EB9ABA6EF7.jpeg
    13656E31-5707-4056-87B9-44EB9ABA6EF7.jpeg
    891,9 KB · Weergaven: 66
  • FBDB589F-EC64-410E-9DBE-DB50BCEB4C59.jpeg
    FBDB589F-EC64-410E-9DBE-DB50BCEB4C59.jpeg
    965,6 KB · Weergaven: 67

leon-cupra

Forumguru
Gave S60 :thumbsup:Wat een knappe uitvoering.
De S60 zie je wel niet zo veel op de baan. De V60 daarentegen …

@hemi24 waarom “zeer beperkt qua bruikbaarheid”?Volgens mij heeft een S60 ook nog een koffer :pieker: achterzetels zullen wss ook wel plat kunnen waarbij je lange stukken kan vervoeren. (Trouwens elke bouwmarkt verhuurt nu ook bestelwagens om grote ladingen naar huis te brengen of je kan dit nog steeds zelf doen met een aanhangwagen) Enkel heb je bij de S60 niet de hoogte van de koffer van een V60 maar hoeveel keer in een jaar vul je de koffer tot tegen het dak(wat best redelijk gevaarlijk is bij een ongeval)?

Canon-Eye

Forumguru
maar hoeveel keer in een jaar vul je de koffer tot tegen het dak
Zelden. Desondanks is het wel praktisch bij het vervoeren van grotere artikelen die boven de rugleuning uitsteken (waarbij dus géén extra gevaarzetting optreedt bij een ongeval) en in het algemeen een betere toegankelijkheid.
En als het regent tijdens het in- of uitladen sta je onder de klep van een combi ook nog aardig droog... :pardon:

leon-cupra

Forumguru
@Canon-Eye , ook gevallen die amper voorkomen. Een station is superhandig wanneer je kleine kids hebt: buggy die mee moet , reisbedje, kindervoiture, … dat zijn lompe gevallen om mee te pakken en dan is de extra ruimte in de hoogte handig. Zodra je kinderen hieruit ontgroeit zijn, is een sedan bijna even praktisch als een station.

Nu, in het geval van de S60 zou ik ook eerder de V60 prefereren maar gewoon omwille van de looks van de V60. Vind ik toch net iets knapper.

Bovenaan Onderaan