AFS Xenon Range Probleem Octavia 2 FL

Happyman

Forumguru
Hallo allemaal,

een paar weken terug kreeg ik de foutmelding zoiets als "No bend lighting AFS". De auto is uitgelezen en het bleek de level sensor linksvoor te zijn. Bij de zelftest, na het starten, gaan de lampen ook alleen horizontaal heen en weer en niet naar beneden en weer terug.

De lampen stonden hierdoor ook in de laagste stand.

Ik heb zelf een nieuwe level sensor gemonteerd. Hierna nog steeds een foutmelding. En de lampen stonden nog steeds in de laagste stand. Via VCDS in groep 55 Xenon Range naar Basic Settings gegaan. Heb alleen de handmatige hoofd afstelling niet gedaan vanwege ontbreken juiste meet apparatuur. Hierna was de foutmelding wel verdwenen maar met de lampen nog steeds in de laagste stand, wat logisch is omdat ik ze niet heb afgesteld.

Het viel mij wel op dat bij de zelftest de lampen nog steeds niet van boven naar beneden gingen.

Gisteren ben ik bij de garage langsgegaan om de hoogte goed af te laten stellen. Dit deden zij ook via de juiste procedure. Maar daarna nog steeds geen hoog/laag beweging bij de zelftest.

Gisteravond ben ik even een rondje gaan rijden en merkte ook op dat het auto levellen niet werkte.

Als ik in VCDS de level sensoren bekijk dan zie je wel dat ze werken, zowel voor als achter geven keurig de hoogte verschillen door.

Is er iets wat ik nog kan doen om het levellen weer aan te zetten? Er zijn geen foutmeldingen meer in de log. Is er iets wat weer geactiveerd moet worden?
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan