Afnemen antenne

Ik wil de antenne van mijn )1 uit 2008 afnemen voor de car wash. Je kunt deze echter wel losdraaien, maar hij blijft vastzitten. Weet iemand raad/heeft iemand ervaring hiermee?

Ja, ik heb hier ervaring mee.
Wanneer je de antanne neerlegt gaat het volgens de wasstsraat goed, En heeft de antenne nergens last vast. Wel na het neerleggen even vastdraaien..

Neptukker

Forumguru
anti diefstal spriet

Ik wil de antenne van mijn )1 uit 2008 afnemen voor de car wash. Je kunt deze echter wel losdraaien, maar hij blijft vastzitten. Weet iemand raad/heeft iemand ervaring hiermee?
Los draaien, plat leggen en door de wasstraat. De borstels kunnen de boel niet meer afbreken en het sprietje kan ook niet door iemand "geleend" :crazy: worden.

Michel

Forumguru
Ja, ik heb hier ervaring mee.
Wanneer je de antanne neerlegt gaat het volgens de wasstsraat goed, En heeft de antenne nergens last vast. Wel na het neerleggen even vastdraaien..

Bij mijn Fabia legde ik de antenne ook neer, alleen draaide ik hem niet vast. Ik weet niet of het veel uitmaakt.

Vreemd genoeg heeft mijn Octavia geen antenne meer die geborgd blijft. Deze kan je gewoon losdraaien en wegnemen. Helaas dus ook door het dievengilde.............

MarcoO2

Forumguru
Vreemd genoeg heeft mijn Octavia geen antenne meer die geborgd blijft. Deze kan je gewoon losdraaien en wegnemen. Helaas dus ook door het dievengilde.............

Jouw octi is van 2009... dus de gefacelifte versie heeft weer de ouderwetse losse antenne?

Michel

Forumguru
Het is inderdaad wel een stap terug in de tijd. Ik stond ook wel raar te kijken toen ik mijn antenne wilde neerleggen, omdat ik met de auto door de wasstraat zou gaan. Heb je opeens die antenne los in je handen........

Maaruh..

Wat kost een vervangende antenne?
Ik vrees dat mijn antenne van de "nieuwe" O1 inwendig kaduuk is, waardoor de radio ontvangst knudde is... Alleen de sterkste zender komt erdoor, en er is één plek waar de antenne niet doorbuigt maar gebroken lijkt te zijn.
Dus, wie een tip heeft, mag het zeggen :-)

MVG, Peter

Ronnie

Forumguru
Het beste kun je even in de antenneuitgang van de ingeschakelde radio meten of er op de kern 12V+ staat, dit is de voeding voor de antenneversterker.(zit in de antennevoet)
Als er een nieuwe op moet:
Bestelnr: 1UO 035 505 B (electronisch) € 64,- incl.
Montage is simpel; achterste deel van de dakhemel iets laten zakken, stekkers los en antenne wisselen.

Rick Blaine

Actief lid
Zo, dat is best een stevige prijs. Zijn er geen universele alternatieven die er net zo uitzien en net zo functioneren? Mijn dakantenne ziet er ook wat "verragd" uit maar voor € 64 wacht ik nog maar even

Bovenaan Onderaan