Afneembare trekhaak

Karstieman

Forumguru
Heeft er misschien iemand ervaringen met een afneembare trekhaak ? Of misschien zelfs een foto hiervan ?
 

FredvW

Lid
Hoi Karstieman,

Ik rij met een octavia combi. Heb destijds voor een afneembare trekhaak gekozen.Erg mooi systeem en simpel. Vooral mooi, daar je verder niets ziet. Zelfs het stopcontact kan achter de bumper gedraaid worden.Het enige nadeel is dat de max. toelaatbare kogeldruk slects 50 KG is. Denk dus wel even na wat je aan de trekhaak wilt hangen!

Mvg,

Fred
 

Karstieman

Forumguru
Heeft hier inmiddels iemand een foto van ?
En wat zou het kosten om een afneembare trekhaak compleet gemonteerd te krijgen ? (evt. goede adresjes om dit te laten doen?)
 

Arjen

Actief lid
50 Kg kogeldruk bij een afneembare trekhaak ? Is dat altijd zo ?

Ik dacht dat het 75 Kg was. Omdat ik vorige week met een golfje IV reed met afneembare trekhaak met 75 kg kogeldruk.
(moest de golf even lenen omdat ik zelf (nog) geen (afneembare)trekhaak heb).
 

smg

Lid
Een trekhaak is bij uitstek iets om gratis van de dealer te krijgen bij aanschaf/lease... Hij kostte op de prijslijst ongeveer 500 euro (iets in die orde). Vaste trekhaak was ca. 200 euro goedkoper.
 
Foto's afneembare trekhaak voor Octavia 2 zijn geplaatst in Fotogalerij.
Max kogeldruk = 75 kg
Kostprijs 430 € (België)(In fabriek geplaatst)
Er is een plaats voorzien binnen in het reservewiel(Piepschuim?) om de trekhaak in op te bergen. Eveneens een overgangsstekker voorzien voor de electrische aansluiting.
En 2 sleuteltjes om de trekhaak te vergrendelen.
+ handleiding.
 

Arjen

Actief lid
Erg mooi.

Blijft de aansluiting voor de elektriek vast op de plaats zitten zoals op de foto, of is e.e.a. nog weg te draaiien.
 

octofreak

Actief lid
Inderdaad, de kogeldruk is 75 Kg. Ik heb het zelf ook nog even nagevraagd. Het hangt namelijk niet van de trekhaak af (afneembaar of vast) maar van de auto.
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Foto's afneembare trekhaak voor Octavia 2 zijn geplaatst in Fotogalerij.

[/ QUOTE ]

Bedankt voor de foto's !
Ik hoop maar dat ze deze ook nog naderhand kunnen aanbrengen.
Zal volgende week eens langs de dealer gaan.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Blijft de aansluiting voor de elektriek vast op de plaats zitten zoals op de foto, of is e.e.a. nog weg te draaiien

[/ QUOTE ]
Inderdaad, de electrische aansluiting draait helemaal weg en is zo niet meer zichtbaar !!
 

Deje

Lid
Kan iemand misschien vertellen van welke fabrikant de afneembare trekhaak is?????
(En vertel nou niet dat ie van Skoda zelf is......)
 
Einde handleiding :
Een veilige reis wordt u toegewenst door de firma PROF SVAR s.r.o., die de trekhaak voor de firma SkodaAuto fabriceert en levert.
Type : TMB PS 016
 
Leuk om te weten. Dit is volgens de Skoda dealer de zelfde trekhaak die ook voor de GolfV gebruikt wordt, alleen voor VW is dat ding wat duurder.
 

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Leuk om te weten. Dit is volgens de Skoda dealer de zelfde trekhaak die ook voor de GolfV gebruikt wordt, alleen voor VW is dat ding wat duurder.

[/ QUOTE ]

verrassend ! /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Arjen

Actief lid
Oeps, €890, en dan is dat nog goedkoper dan bij de golfV /forum/images/graemlins/frown.gif

Ik blijf de auto van mijn schoonvader wel lenen. Die heeft ook een Skoda, maar wel met een trekhaak, /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Bovenaan Onderaan