Afneembare trekhaak

Status
Niet open voor verdere reacties.

mase

Nieuw lid
Binnenkort wordt onze nieuwe fabia combi afgeleverd. Nu wil ik graag zelf een afneembare trekhaak monteren. Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem waarbij het niet nodig is om een gat in de bumper te maken.

Heeft iemand ervaring met het zelf monteren van een trekhaak en kan iemand me een specifieke trekhaak aanbevelen. /forum/images/graemlins/confused.gif
 

eikie

Nieuw lid
Sorry, is onmogelijk !
De bevestiging van de trekhaak is beperkt tot montage aan de achterste chassisbalk. Ja, en die zit helaas achter de bumper. Bij de Octavia 2 bestaat er wel een afneembare trekhaak die nagenoeg zonder veel zaagwerk uit het zicht gehaald kan worden.
 

DJNeO

Actief lid
waarom zit mijn trekhaak dan wel zonder te zagen onder de auto?? (overigens geen afneembare??)
 

edition100

Nieuw lid
Ik heb een afneembare trekhaak laten monteren onder mijn OCTAVIA edtion100. Deze is bij de garage gemonteerd afneembaar en geheel onzichtbaar
 

Mark

Banned
Bij mij zit er op de Fabia een originele trekhaak van Skoda zonder een gat (om het zo maar te zeggen) in de bumper te maken.
Enkel aan de onderkant is een klein randje verwijderd.
Het is wel geen afneembare.
Denk dat het ook afhangd van welk type trekhaak en door welk bedrijf dat je de trekhaak laat instaleren.
 

Ted

Forumguru
Ik heb zelf een Brink trekhaak gemonteerd waarvan het achterste gedeelte verwijderd kan worden. Verder heb ik wel aan de onderzijde van de bumper een klein stukje uit moet zagen. De montage was heel eenvoudig. De bestaande stalen bumper wordt vervangen voor de trekhaak. Alleen het verwijderen van de bumper diende door een klik verbinding los genomen te worden. Dit ging vrij zwaar en tegen het gevoel in.

Groeten Ted.
 

mase

Nieuw lid
Hallo Ted!

nog een paar vraagjes:

is de trekhaakstekker invoudig aan te sluiten. m.a.w. is er een voorbereiding of wordt het zoeken en meten?

kun je me het type trekhaak doorgeven?

Bedankt! /forum/images/graemlins/smile.gif
 

Ted

Forumguru
Mase,

De electra ging geheel met een stekkerverbinding die er eenvoudig er tussen gestekkerd moest worden. Zowel de trekhaak (fabrakaat: Brink) en stekker + kontaktdoos heb ik 3 jaar geleden bij Lausalec (vroeger Apco) gekocht voor ca. €160,-.

Groeten Ted.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan