Superb 3 Aflevering superbIII specifiek

eigenlijk niet echt een topic wat onder de noemer techniek valt maar omdat mbt superb dit een van de meest gelezen subgroepen is heb ik het maar hier geplaatst.
Ik lees eigenlijk weinig over de aflevering op dit forum. Gezien het hier gaat om het vlaggenschip van skoda vraag ik mij af of het een happening is of dat de auto zomaaar overgedragen wordt.
Bijvoorbeeld : is ie prive of lease aangeschaft, stond ie onder een doek oid, is er voldoende aandacht besteed aan uitleg etc etc
Ik ben benieuwd of hier wat ervaringen gaan worden, het is per slot van rekening geen citruspers wat aangeschaft wordt.

Chiel

Actief lid
Ik hoop eerlijk gezegd dat een dealer iedere klant op dezelfde manier behandeld bij de aflevering van een auto.

Waarom onderscheid maken tussen privé of lease? Waarom onderscheid maken tussen een nieuwe of gebruikte auto? Waarom onderscheid maken afhankelijk van het model? De koper van een A segment auto is net zo blij en gelukkig met zijn of haar aankoop als de koper van een D segment auto.

Iedere koper is een ambassadeur voor de dealer en voor het merk als hij of zij zeer netjes wordt behandeld, ongeacht het aankoopbedrag.

Het besteedbaar inkomen en budget voor ieder mens is verschillend, maar daarmee ben je voor mij geen beter mens wanneer je meer te besteden hebt.

MarsMars

Senior Member
Tis maar net wat je belangrijk vindt natuurlijk...

Die van mij is door de verkoper gebracht (uurtje rijden), omdat ik geen tijd had om de auto bij de dealer op te halen.

Dus niks onder een doek, champagne, bloemen of een toespraak. De verkoper heeft van mij een bakje koffie gekregen, heeft daarna eea uitgelegd en is toen in mijn inruilauto weer teruggereden!

Is misschien wel de ultieme service verlening, toch?

Edition2015

Forumguru
Ik mag natuurlijk niet echt meepraten, ik rij "maar" een Octavia, maar bij mij ging het precies hetzelfde als bij @MarsMars, dus gebracht door een verkoper van Martin Schilder Alkmaar. Wat mij betreft prima geregeld!

Overigens ben ik het volledig met @Chiel eens dat er geen verschillen zouden moeten zijn in afleveren t.o.v. model enz.

Laatst bewerkt:

Tassin

Forumguru
Zou wel eens kunnen verschillen tussen dealers onderling. Ook bij mij (België) door dealer gebracht en nadien een zeer uitvoerige uitleg gekregen over de meeste functies en instellingen. Gelukkig heeft hij niet alles uitgelegd zodat ik achteraf zelf nog wat kon uitvogelen.

Tuulster

Forumguru
Bij mij was het een Feestje!

Met doek, bosje bloemen, foto van mij met de auto en een heeeeeel uitgebreide uitleg van de auto.

En dat voor een leasebak! :D:jaja:;)

StefanN

Forumguru

Met doek, bosje bloemen, foto van mij met de auto en een heeeeeel uitgebreide uitleg van de auto.

Nou..... ik heb wel zin in een feestje.
Ben benieuwd hoe het met de levering van onze rapid gaat... we verwachten hem in april.... privé lease...

riskitalltowin

Actief lid
Ik heb de sleutels genomen, rommel over geladen, bedankt voor de uitleg maar de schuimwijn wel vriendelijk in ontvangst genomen. Al die VAG-shit werkt toch hetzelfde. De verkoper moet daarvoor zijn en mijn tijd niet verdoen. Ik ben al tevreden dat hij telkens weer iets op de offerte wil veranderen omdat de lease geen configurator heeft.

Altos

Banned

Bij mijn Fabia 3 en alle vorige auto's bij mijn dealer gekocht precies hetzelfde, duurde meestal 1,5 uur ongeveer.
Gezellig praatje vind ik het leukste, doek en zo hoeft van mij niet zo, de bloemen staan hooguit 2 dagen en de wijn geef ik weg...het gebaar is goed.
Bij de F3 kreeg ik er van alle daar gekochte auto's schaalmodellen bij in de kleur en uitvoering die ik besteld had toen, leuke attentie.

Ook mij lijkt het totale waanzin een Superb klant anders (lees: beter) te behandelen dan een "niet vlaggeschip" auto.
Ben je hier wel vatbaar voor? Moet je eens voorstellen als je een €100.000,- kosten auto koopt...wat moeten ze dan wel niet voor iets speciaals voor je doen?

Bij de aflevering van mijn vorige auto (lease) had ik geen goede ervaring.
Bij het inleverpunt kwam een oplegger voorrijden. Ik moest een handtekening zetten kreeg de sleutels overhandigd, en dat was het.
Dat de S3 nu onder een doek stond met uitleg flesje wijn etc. Maakt de aflevering wel compleet en vind dit echt wel een meerwaarde.
Alhoewel na een uurtje ik wel iets had van "geef me nu de sleutels maar ik wil rijden"

yves1966

Forumguru
In tegenstelling tot mijn vorige aankoop 3 jaar geleden, nu wel een goe fleske gekregen bij aflevering. Stond achter de automatisch oprolbare gordijnen met gelukwensen op een standaard ervoor. Uitleg was zoals vorige keer perfect, al wist ik al veel door mijn vorige superb. Ook een kennismaking met het volledige team gekregen omdat de garage pas in een nieuw pand zit.

PlannedObsol

Actief lid
Aankomen, nieuwe auto controleren op bijzonderheden, registreren, pinnen en meteen weer weg. Dat heeft mijn voorkeur. De fles wijn hoeft voor mij niet, liever een slagroomtaart (zoals bij C4 Cactus van ouders). In 2006 nog onverwacht een Philips LCD TV bij aflevering Hyundai Tucson gekregen.

Brightstar1981

Forumguru

Idem bij ons !
Maar buiten doek,foto en uitleg mbt auto geen bloemen maaar een doos pralines.:D
En bij ons is het een privéwagen...

HaycoOnline

Donateur
In mijn geval gaat het om een privé auto.
Ook bij mij was het één grote happening en was de auto onder een doek.
Zeer uitgebreide uitleg van de auto en er werd ook echt alle tijd voor genomen.
Aan het einde van de aflevering een mooie foto met mijn gezin en de auto.

PS: @Tuulster en ik hebben dezelfde dealer en wordt er dus geen verschil gemaakt tussen een lease rijder of zoals ik een privé rijder. Wij hebben dan ook beide dezelfde goede en zeer positieve ervaring bij onze dealer.

Schep

Forumguru
Doek, fles wijn en een hele uitgebreide uitleg waarbij bleek dat 2.5 jaar Golf rijden je beter leert hoe je een Superb bedient dan een training die je als verkoper krijgt.
Vond het prima dat de verkoper z'n best deed, en dat doek is een leuke touch, maar die uitleg heb je weinig aan. Zeker als je uit een VAG product komt. Tenzij je echt niet zelf kunt bedenken dat het knopje voor het schuifdak naar achter duwen betekent dat het schuifdak opent, dan moet je wel goed opletten ;)

Mooiste vond ik nog dat de verkoper bijna 3 minuten ging stilstaan bij het feit dat de airco per halve graad versteld werd. Dat is kennelijk extreem bijzonder. Los daarvan, dat zie ik toch zelf ook? En ik had hem niet teruggegeven als het per hele graden ging. Hierrrrrrrrr die sleutel!

De mensen hierboven die blij waren met de uitleg; heb je nou echt dingen geleerd die je niet wist? Zo'n verkoper die je dan gaat vertellen hoe je een adres in de navigatie invoert terwijl ie wéét dat je uit een Golf komt met exact dezelfde software, hooguit zonder groene menuknopjes, levert dat echt toegevoegde waarde?

Bovenaan Onderaan