Vorige week is onze Fabia Greenline afgeleverd.
In tegenstelling tot de vele auto's die ik nieuw heb gekocht, viel mij de aflevering tegen. De auto was prima in orde, alles erop en eraan.
Maar geen sleutelhoesje, geen parkeerkaart, geen bosje bloemen, geen helemaal niets, nou ja wel een kop koffie.
Het gaat natuurlijk niet om de snuisterijtjes, maar om het sfeertje, de intentie, de aardigheid.
Dit was strak zakelijk, kenteken op naam zetten, sleutels overhandigen en wegwezen.
De verkoper vroeg ons nog wel, toen wij al startklaar in de auto zaten of er nog vragen waren of dat we het wel zelf wilden uitzoeken. Nou is dat zelf uitzoeken best boeiend, maar sommige (leuke) opties heb ik toch pas later ontdekt. En tot mijn verbazing bleek de passagiersairbag uitgeschakeld. Best gevaarlijk als je daar pas thuis achterkomt.
Het is volgens mij de morele plicht van de verkoper om aan te dringen om enige duidelijk te geven in een aantal funkties van de nieuwe wagen.
Wat mij ook tegenvalt, er zit geen setje reservelampen bij, geen gevarendriehoek, geen verbandkistje, hoort dat zo?
Ja en dan de Greenline zelf, rijdt prima. Maar sommige (gewichts)besparingen zijn toch vergezocht. Wat te denken van het weglaten van een paar plastic plaatjes in de bagageruimte?
Geen krik, hoe kan ik ooit zelf een wiel vervangen? U zult denken, er zit toch geen reservewiel in, waar maak je je druk om. Ik ben echter van plan een set winterbanden en velgen aan te schaffen en die wil ik graag zelf er onder zetten. Een wiel gaat dan altijd mee als reserve. In mijn leven, en ik ga al een tijdje mee, heb ik bijna met elke auto wel eens een lekke band gehad, dus zo'n blaasbalg en spuitbusje boezemt mij geen vertrouwen in.
Hoe dan ook, dit weekend hebben wij ruim de eerste 500km gereden, en mijn vrouw en ik zijn bijzonder tevreden.
Is onze bovenstaande ervaring ook uw ervaring, of heeft u het beter getroffen, of stellen wij te hoge eisen aan de huidige generatie verkoper, laat het mij weten, kan ik altijd van leren.
Oh ja, welke winterbanden en velgen moeten eronder, het handboek is hierover ook niet al te duidelijk.
In tegenstelling tot de vele auto's die ik nieuw heb gekocht, viel mij de aflevering tegen. De auto was prima in orde, alles erop en eraan.
Maar geen sleutelhoesje, geen parkeerkaart, geen bosje bloemen, geen helemaal niets, nou ja wel een kop koffie.
Het gaat natuurlijk niet om de snuisterijtjes, maar om het sfeertje, de intentie, de aardigheid.
Dit was strak zakelijk, kenteken op naam zetten, sleutels overhandigen en wegwezen.
De verkoper vroeg ons nog wel, toen wij al startklaar in de auto zaten of er nog vragen waren of dat we het wel zelf wilden uitzoeken. Nou is dat zelf uitzoeken best boeiend, maar sommige (leuke) opties heb ik toch pas later ontdekt. En tot mijn verbazing bleek de passagiersairbag uitgeschakeld. Best gevaarlijk als je daar pas thuis achterkomt.
Het is volgens mij de morele plicht van de verkoper om aan te dringen om enige duidelijk te geven in een aantal funkties van de nieuwe wagen.
Wat mij ook tegenvalt, er zit geen setje reservelampen bij, geen gevarendriehoek, geen verbandkistje, hoort dat zo?
Ja en dan de Greenline zelf, rijdt prima. Maar sommige (gewichts)besparingen zijn toch vergezocht. Wat te denken van het weglaten van een paar plastic plaatjes in de bagageruimte?
Geen krik, hoe kan ik ooit zelf een wiel vervangen? U zult denken, er zit toch geen reservewiel in, waar maak je je druk om. Ik ben echter van plan een set winterbanden en velgen aan te schaffen en die wil ik graag zelf er onder zetten. Een wiel gaat dan altijd mee als reserve. In mijn leven, en ik ga al een tijdje mee, heb ik bijna met elke auto wel eens een lekke band gehad, dus zo'n blaasbalg en spuitbusje boezemt mij geen vertrouwen in.
Hoe dan ook, dit weekend hebben wij ruim de eerste 500km gereden, en mijn vrouw en ik zijn bijzonder tevreden.
Is onze bovenstaande ervaring ook uw ervaring, of heeft u het beter getroffen, of stellen wij te hoge eisen aan de huidige generatie verkoper, laat het mij weten, kan ik altijd van leren.
Oh ja, welke winterbanden en velgen moeten eronder, het handboek is hierover ook niet al te duidelijk.