afgunst?

biking

Nieuw lid
Ik ben de gelukkige eigenaar van een fabia GL en heb er nu zo'n 10000 probleemloze km's opzitten. Afgezien van het verbruik ben ik ik hartstikke happy met m'n 3 pittertje.

Maar het lijkt erop dat er ook mensen minder blij zijn met de geen wegenbelasting betalende mede weggebruiker. Afgelopen zondagmorgen wou ik de wagen pakken en zie ik dat de hele rechterzijkant van voor tot achter bekrast is. Voorlopige schade: €1300,- en bedankt! Het wordt waarschijnlijk door de verzekering vergoedt als zijnde vandalisme schade (dus geen terugval in no claim) maar toch.

Geen idee wie het is geweest: een zatlap of toch die jaloerse buurtgenoot. Het blijft iig een K*@ streek.

Is al de 2e keer dat de rechter zijkant moet worden gespoten. De eerste keer een kinderfietsje en nu dit.

Moest het even kwijt:eek:oo:

Dat is indd flink balen.
vooral als het al de 2e keer is in een korte tijd.

Het schade herstelbedrijf zal blij met je zijn, je wordt er bijna een vaste klant.

Alle gekheid op een stokje hoop dat je nu voor de komende jaren genoeg schade aan je GL hebt gehad

Hoop dat je hem snel terug hebt.

MarcoO2

Forumguru
Dat is zeker klote.... hopelijk blijft het hierbij! Stomtoevallig hebben we het hier gisteren over gehad (weliswaar in een verkeerd topic, maar goed)... zal de opmerkingen hier even onder posten:

Even over zuinig en MBR-vrij rijden.

Laten wij hopen dat onderstaande uitlating, waarvan ik het letterlijke citaat hier plaats met bronvermelding, geen gemeengoed wordt.

Citaat:
"We moeten de banden lek steken van al die auto's die gratis op de openbare weg rijden,ook zij veroorzaken file's,ook zij maken gebruik van de weg. De subsidie's die deze auto's genieten worden door de andere automobilisten opgebracht. Als er zo'n zuinig autootje voor me rijdt probeer ik 'm de berm in te drukken,weg met die profiteurs. Geplaatst door: Domme Rik , Winkel | 19:55 | 10.01.11
(bron: http://www.telegraaf.nl/autovisie/8691835/__Kleine_auto_s_minder_zuinig__.html)."

Het verontrust mij in die zin, dat ik al eerder gehoord heb van MRB-vrijgestelde eigenaren van auto's, dat hun voertuigen opzettelijk worden beschadigd door lieden die er kennelijk bovenstaande mening op na houden.

Wat een eikel... gelukkig heeft'ie nog zelfkennis genoeg, aan zijn gebruikersnaam te zien... :grin:

Ik hoop in ieder geval dat dat inderdaad geen gemeengoed wordt. 't Is natuurlijk wel zo dat er ieder weekend auto's beschadigd en vernield worden. Als het mij gebeurt, heb ik geen idee wat de reden is. Is dat bij een GL-rijder anders? Hebben die een kaartje onder de ruit "omdat je geen MRB betaalt heb ik je auto gesloopt" ? Of denken die eigenaren alleen maar dat dat dan de reden wel zal zijn, in plaats van gewoon kansloos en nutteloos vandalisme?

Kortom, is het een probleem of maken we er een probleem van?

Als er al mensen zijn die problemen hebben met berijders van een mrb en bpm vrije auto dan kopen ze er zelf toch een is alles opgelost.
en moeten ze maar stoppen met zeuren, Er is niemand die hen tegenhoud ook een dergelijke auto aan te schaffen.

Succes met de afwikkeling!!!

michelover

Forumguru
Kan helemaal met je mee voelen twee jaar geleden zelfde gevalletje gehad met mijn RS.
Klein deukje in rechter portier, vrijdags bij het schade bedrijf opgehaald en zaterdags haalt een eikel er een steen langs.
Krassen van achter naar voor, ook ruim 1300 euries schade. Jammer genoeg ook geen dader erbij, en dat is maar goed ook want je zou ze ter plaatse afmaken.
Succes met de afwikkeling van het hele verhaal.

@MarcoO2

Dank voor opnemen van de quotes uit de andere draad!
Zo wordt het verhaal hier ook duidelijker en completer ....:aangenaam:

biking

Nieuw lid
Mijn vorige skoda ==> fabia 1 1.4 100pk is afgelopen mei ook al onderhanden genomen. We waren een weekendje in Tilburg en daar zijn toen alle wagens in de hele straat door een wacko bekrast.
Het vervelende was dat ik de fabia al had ingeruild op de nieuwe greenline. Dit is toen gelukkig onder vandalisme dekking opgelost.
Dus je kunt wel zeggen dat ik er zo langzamerhand de buik wel van vol heb.

MarcoO2

Forumguru
Kan je nagaan hoe erg die vermeende afgunst is... zelfs als je alleen nog maar een Gl hebt bestéld, wordt je inruiler al beschadigd... :winkie:

biking

Nieuw lid
:24:hahaha,

Ze staan bij de skoda dealer achter het muurtje te kijken wie er proefrijdt in een greenline en volgen je dan naar huis

higgy

Forumguru
Het lijkt mij erg sterk dat de gemiddelde vandaal specifiek de GL's eruit haalt.
Laten we ervoor waken dat dit niet ook weer een 'een GL-is-anders-dan-anders' draadje wordt, ajb.

Ik vind het op zich al een hele domme opmerking omdat het hier MOTORrijtuigen belasting betreft en dus géén wegenbelasting, het gaat er uiteindelijk om dat wie het schoonste rijd het minste hoeft te betalen, principe van de vervuiler betaald. Daar kun je het wel of niet mee eens zijn maar om dan op zo'n lage manier iemands auto te vernielen getuigd wel van héél weinig moraal.

FredV

Banned
Silver, als het een volvo was geweest, had die persoon gezegd dat er blijkbaar afgunst tov volvobezitters is...en ga zo maar door.

biking

Nieuw lid
Jongens wat zijn jullie serieus zeg. Je moet het wel een beetje met een korrel zout nemen. Het lijkt me ook wel ver gezocht dat er iemand een hekel heeft aan greenline rijders. En of het nu wegenbelasting of motorrijtuigenbelasting is ==> lekker belangrijk. Het is alleen balen dat ik in een jaar tijd 3 keer een gedeelte van een auto moet laten overspuiten omdat andere mensen niet met hun vingers van m'n auto kunnen afblijven.

higgy

Forumguru
[moderatorbreak]En daarmee gaan we weer wat meer on-topic (OT's verwijderd)[/moderatorbreak]

Fabia

† In Memoriam
Mijn vorige beige Fabia werd bekrast door een bewoner omdat ik op een parkeerplek parkeerde voor zijn woning. Dat mocht van hem niet want hij wilde die plek vrij houden voor zijn dochter. Het ergste was nog dat hij geen auto heeft. Maar ja ga het maar bewijzen.

Dit vind ik dus écht belachelijk, de enigste "vaste" plek die je hebt is op het kerkhof. Wij hebben hier een hele parkeerplaats voor waar we ook voor de bewoners wel redelijk gelijke plekken hebben maar als een ander op ons plekje staat geen probleem plaatsen genoeg. Mensen zouden eens ietsje toleranter moeten zijn.

EdK

Forumguru
vaste plek is ook niet gegarandeerd , je zal maar gecremeerd worden !!?
En op openbare weg met parkeerplekken is de plek voor je huis niet vanzelfsprekend de plek voor jou wagen
Dat we dat allemaal wel prefereren is logisch, maar zeker geen recht !
Een buur bij mij in de straat sprak me erop aan en ik weigerde hem weg te halen, liet hij de politie voor komen zei hij in volle overtuiging.
Wel die is gekomen en kreeg netjes te horen dat hij geen eigen plek voor de deur had, of er moest een invalide bord met kenteken bij staan !

Gieliovd

Forumguru
Dat doe ik ook altijd. Als er mensen op mijn plekje staan voor de deur aan de gracht, dan duw ik ze erin.

Nee serieus... je hebt van die mensen. Die doen dat. Stakkers.

Maar ja.. de mensheid! Wat doe je eraan??? Wrappen?

Bovenaan Onderaan