Afgekeurd wegens te hoge uitstoot

Wat is er aan gebeurd dat hij erdoor is @Benedict1957 ? Eventueel handig voor andere diesel rijders hier.
Gewoon via RDW online Roetfilter laten wegschrijven af fabriek! Kosten 64 euro. je krijgt dan een nieuw kentekenbewijs waar geen roetfilter meer op vermeld staat. Ik was de eerste in deze garage. Je betaald maandelijks wel iets meer wegenbelasting. (E5 nu op kentekenpas)

Tees

Forumguru
Ietsjes..snel €150-200 per jaar extra, dus met 4 jaar had je een nieuw roetfilter eruit. Plus je valt terug in emissieklasse, waardoor je sommige (steeds meer) milieuzones niet meer in mag.

Ietsjes..snel €150-200 per jaar extra, dus met 4 jaar had je een nieuw roetfilter eruit. Plus je valt terug in emissieklasse, waardoor je sommige (steeds meer) milieuzones niet meer in mag.
Kosten waren 1800.00 euro bij mijn garage nieuwe roetfilter. Ja misschien iets te snel beslist..

Tees

Forumguru
Zo! Dat is heel stevig aan de prijs! Maar ik heb heel erg het gevoel dat veel garages nu de hoofdprijs rekenen voor DPF vervangen. Want ja, geen APK, dus haast, en er zijn genoeg mensen die t nu gedaan moeten krijgen vanwege de nieuwe normen. Dat drijft de prijs vanzelf stevig op.

Eltjo

Forumguru
Deze video duurt een uur, dus 1 uur werk.... ;) + de prijs van het filter.

@Benedict1957 Het is een kwestie van hoelang je nog denkt met je diesel te rijden; de filter-vervangprijs delen door de meerkosten die je hebt aan fijnstoftoeslag (zie houderschapsbelasting berekenen op de site van de belastingdienst). Dan heb je het aantal jaren dat je kunt rijden om quitte te spelen. Daarna worden de kosten met het afmelden van het filter dus meer.
Ook moet je rekening houden met de eenmalige € 65 voor het bij de RDW wegschrijven en je kan de kosten van de deeltjestest (€ 30 - 50) er aftrekken.
Wel kan je als je geen DPF meer hebt voor die tijd je auto gerust in de prak rijden of om een andere rede weg doen zonder die extra DPF kosten.

Zie voor dit onderwerp ook https://www.skodaforum.nl/forum/i/nieuw-roetfilter-nodig-voor-2-0tdi-cffb.46707/

Zo! Dat is heel stevig aan de prijs!..........
Ja, vreselijk hoge kosten! Er moeten eigenlijk ook 3 vestuivers vervangen worden ook 1800,00 euro dus Faabje gaat weg tzt!!! Auto rijdt als een tierelier alleen bij strenge vorst beginnen de verstuivers motor storing (gloeilampje knippert licht oranje op) te geven. De versnellingsbak giert ook bij warme motor! Dus al met al een beetje pech gehad met de Faab2!

Laatst bewerkt door een moderator:

De EU

Nieuw lid
Gewoon via RDW online Roetfilter laten wegschrijven af fabriek! Kosten 64 euro. je krijgt dan een nieuw kentekenbewijs waar geen roetfilter meer op vermeld staat. Ik was de eerste in deze garage. Je betaald maandelijks wel iets meer wegenbelasting. (E5 nu op kentekenpas)
Hoe lang ligt er tussen het wegschrijven en dan een goede apk kunnen krijgen.
Wachten op kaartje ?

Bovenaan Onderaan