Afdekkap afneembare trekhaak?

lawewing

Forumguru
Hallo dames en heren,

Even een vraagje. Op mijn Octavia zit een afneembare trekhaak, die ik er dit weekend voor het eerst heb afgehaald. Volgens de handleiding zou ik het 'gat' onder de auto (waar de trekhaak ingaat) nu moeten afdekken met een 'afdekkap' (of iets dergelijks). Deze afdekkap heb ik nergens kunnen vinden. Ik heb al navraag gedaan bij de Skoda-dealer, maar die vertellen mij dat de afdekkap niet los te bestellen is. Online heb ik de kap ook niet kunnen vinden. Op http://www.realoem.me/Skoda/CZ is ook geen onderdeelnummer voor de kap te vinden. Weet iemand misschien hierover iets? Of kan het geen kwaad om de kap gewoon weg te laten?

Alvast hartelijk dank voor jullie reacties.
 

MaxN

Donateur
Ik wil vanmiddag/vanavond wel even kijken of er uberhaupt een nummer op staat.
Het kapje is bedoeld om water en vuil uit de koppeling te houden.
Onze vorige S2C had ook geen kapje en liet ik elk jaar bij de beurt even smeren zodat deze goed bleef functioneren.
 

lawewing

Forumguru
@MaxN: als je een keertje voor me wilt kijken, dan graag! Mijn dank is uiteraard oneindig groot ;)

En mocht ik geen kapje kunnen kopen ergens, dan zal ik in ieder geval je tip ter harte nemen en de koppeling ieder jaar bij de beurt laten smeren. Ook dank daarvoor!
 

MaxN

Donateur
B42264F5-1243-4506-884A-020E28988244.jpeg C8600442-6DDD-4447-8598-58EF9D7A4429.jpeg 7E34CB2C-255C-432A-BD81-1F06DE7D2950.jpeg E277B4CC-FB67-426B-AC4A-36893F8F8689.jpeg Hierbij een deel van de foto’s. Die met het nummer is natuurlijk weer te groot :banghead:, dus die komt er nog aan.

Nummer is:
3TO 803 594
 

eriktv

Forumguru
Als je een Westfalia hebt wil ik wel even naar de garage lopen om een fotootje te maken en te kijken of er een onderdeelnummer op staat. Zo op het oog staat de mijne hier niet tussen.
 

lawewing

Forumguru
@eriktv en @dimi74 : het is een af fabriek gemonteerde afneembare trekhaak. Merk is mij zo niet bekend, maar ik zal straks eens even kijken of ik dat kan zien.

@MaxN : hartelijk dank voor de moeite! Jouw foto van de onderkant / de koppeling ziet er exact hetzelfde uit als bij mijn Skoda. Ik heb de indruk dat dit de afdekkap is die ik zoek! Ik heb ook al even gezocht op het onderdeelnummer 3T080359 en een aantal webshops gevonden die de kap verkopen. Overigens geen goedkoop kapje, circa 18 euro (plus verzendkosten).
 

MaxN

Donateur
Idd een duur kapje als je zo zoekt.
Misschien loont het wel om eens langs een Skoda/VW/Seat/Audi dealer te gaan en daar te vragen.
Je weet het nooit.
 

MaxN

Donateur
Hierbij nog de foto met het nummer in beeld.
En lekker meenemen naar een dealer/handelaar hoor.
Mijn zegen heb je.

20180409_144950555_iOS.jpg
 

lawewing

Forumguru
@MaxN: nogmaals hartelijk dank!! Ik had eerder al nagevraagd bij mijn lokale dealer, maar die gaven toen aan het kapje niet afzonderlijk te kunnen leveren (?). Ik ga komende vrijdag even langs de dealer om te kijken of ze het onderdeel niet toch kunnen leveren. Nu heb ik tenminste een concreet onderdeelnummer dat ik ze kan geven. Ik laat het hier nog wel even weten.
 
  • Leuk
Waarderingen: MaxN
Bovenaan Onderaan