Afdekdoppen wielen zijn weg.

Wodkadrinker

Actief lid
Beste mede Rapid rijders,

Bij mijn Skoda Rapid 1.2 benzine Spaceback bj 2017 zijn een aantal van de afdekdoppen van de wielbouten verdwenen.
Nu denkt ik van niet maar valt dit onder de garantie, vraag dit omdat het aan enerzijds een gebruiksonderdeel is wat waarschijnlijk niet onder garantie valt maar andere kant als er onderdelen van de auto afvallen onder het rijden.....

hoop op meerdere ervaringen en meningen.

Groet Cor
 

ertromp

Forumguru
Die plastic sierdoppen op je wielboute zijn zeker geen garantie onderdelen.
Als je bijvb met een HD reiniger je auto wast of je rijdt door de krasstraat dan is er al risico dat die doppen er af geraken door waterkracht of de borstels in de krasstraat
 

Wodkadrinker

Actief lid
Oké voor zover duidelijk maar nu volgende vraag, hoe duur zijn nieuwe of heeft dat zeg ik G***a of voor de makers Pr*xis ook zo iets
Super Skoda ook mogelijk ??
Was overgens niet bedoeling bij verzekering te claimen maar dealer vragen hoe of wat maar nu dus duidelijk.

Groet Cor
 

memoscan

Senior Member
Zullen wel gejat zijn, zitten muurvast je moet ze met een trekker eraf halen, of zijn bij montage door een aangeschoten monteur erop gezet, zelf gezien dat er bier gedronken wordt tijdens werktijd in fabriek denk dat ze ongeveer een 1 euro per stuk kosten let wel op juiste kleur bij bestellen, sucses
 

Wodkadrinker

Actief lid
inmiddels gezien bij Super Skoda , set van 20 st voor € 19,95 +verzendkosten oké.
Even wachten tot maandag , ga even kijken dan / vragen bij dealer moet voor werk toch naar Tiel dus Skoda de Waal in Tiel kan mij verwachten.

dank voor alle info,

Groet Cor
 

andrehj

Forumguru
Ik rij al 6 jaar rond met een set van de plastic doppen in een zakje in de kofferbak. Zie het nut er niet van in om die dingen te monteren en dan twee keer per jaar bij de bandenwissel los te moeten prutsen.
Bovendien zal er gegarandeerd vocht komen tussen doppen en bouten, wat weer tot roest gaat lijden.
Ik denk dat je beter af bent zonder de plastic dopjes.
 
Ik rij al 6 jaar rond met een set van de plastic doppen in een zakje in de kofferbak. Zie het nut er niet van in om die dingen te monteren en dan twee keer per jaar bij de bandenwissel los te moeten prutsen.
Bovendien zal er gegarandeerd vocht komen tussen doppen en bouten, wat weer tot roest gaat lijden.
Ik denk dat je beter af bent zonder de plastic dopjes.
Ik heb die dopjes er wel op zitten maar ze zijn altijd kurkdroog aan de binnenzijde als ik ze dus 2x per jaar los haal. Ik ben van mening dat het roesten voorkomt, op mijn bouten zit dan ook na 3 jaar geen (vlieg) roest.
 

Frup

Forumguru
Die doppen zaten ook altijd op mijn Opel en dezelfde op mijn Yeti. Ik ben er ook nog nooit een kwijt geraakt. Ik ben na de banden (velgen eigenlijk) wel eens bang dat ik ze verlies. Bij terugplaatsen druk ik ze daarom altijd goed vast.
Misschien toch dat een 'grapjas' ze eraf heeft gehaald bij jou.
 

EdK

Forumguru
Ben er met de Yeti ook regelmatig een verloren, en zeker als je de antidiefstal bouten hebt.
Daar heeft Skoda namelijk weer andere doppen voor.
Heb ze altijd bij de dealer gehaald , want het is echt kwartjeswerk per dop bij de dealer.

En het pielen om ze eraf te halen ???
Begin met de RTFM te lezen en daarna te kijken bij gereedschap bij reservewiel ( of spuitbus )
 
Laatst bewerkt:

blbean

Lid
Beetje late reactie, maar het is me opgevallen dat als je een beetje tekeer gaat met de hogedrukreiniger in de wasbox op de zaterdagochtend, je die doppen vrij makkelijk uit de gaten spuit. De Chinezen verkopen ze ook voor twee keer de helft ;)
 

Wodkadrinker

Actief lid
mijn Rapid heeft nog nooit dé wasstraat gezien, gebruik 2 emmer methode en zeker geen hoge druk spuit.
inmiddels zitten dé ontbrekende doppen er weer op dankzij Duindam autobedrijf in D H, rit naar Tiel was het bedrag niet waard.

Groet Cor
 

blbean

Lid
mijn Rapid heeft nog nooit dé wasstraat gezien, gebruik 2 emmer methode en zeker geen hoge druk spuit.
inmiddels zitten dé ontbrekende doppen er weer op dankzij Duindam autobedrijf in D H, rit naar Tiel was het bedrag niet waard.

Groet Cor
Aha de 2 emmer methode. Altijd goed. Dan kan dat het iig bij jou niet geweest zijn :)
 
Bovenaan Onderaan