Af-fabriek intrekbare trekhaak met geintegreerde stekkerdoos

guitar_billy

Senior Member
Na het filmpje over de accelleratie van een Superb ( http://www.skodaforum.nl/forum/i/acceleratietesten-s3-2-0-tsi-4x4.26708/ ) komt een review van de S3 L&K. Hier viel me vanaf 9:42 op dat deze auto een bijzondere trekhaak heeft :



Trek aan de hendel in de kofferbak
sf1.png

De haak swingt naar buiten
sf2.png

...En heeft een geintegreerde Jeager stekkerdoos !
sf3.png

Geweldig, toch?!
Zou dit leverbaar worden in Nederland?
 

hemi24

Forumguru
Is toch niks bijzonders?!? Zo'n haak leverde M-B al meer dan 12 jaar terug onder de E-klasse...
 

RogerS

Forumguru
Geen idee, maar je hebt ze ook met een knopje, dat werkt electrisch.
Yep, zoals BMW. Als ik het mechanisme op de video vergelijk met een electrisch bedienbare trekhaak van BMW dan is die laatste toch nog wat mooier uitgevoerd. (Uiteraard ook duurder..)
 

Dewinteb

Actief lid
Ja is te selecteren,

NB. voor de leaserijders: deze trekhaak is af fabriek gemonteerd en er zal dus bijtelling over betaald moeten worden
 

guitar_billy

Senior Member
Wat ik bijzonder vondt en nog niet eerder heb gezien is dat de stekkerdoos is geintegreerd in de trekhaak beugel zelf en er niet los naast is gemonteerd :
sf3-png.38099


Bij mijn afneembare trekhaak is die stekkerdoos los draaibaar op een plaatje; inmiddels zo verroest dat ik hem bijna niet meer kan gebruiken.

En ook mooi dat stevige oog, prima bruikbaar zonder zoeken en/of voelen onder de auto.

"simply clever"
 

hemi24

Forumguru
Zoals gezegd, bij M-B al op de E-klasse (W211) sinds '02...

Met verloop(je) naar 7-polig ertussen, is de plaatsing overdwars niet altijd even handig...

file.php
 

andrehj

Forumguru
Grote vraag bij deze contactdoos is de aanwezige bedrading, en dan vooral die van de geschakelde + op pin 10 en de daarbij behorende massa op pin 11. Tot nu toe ontbreken die om onbegrijpelijke redenen op de af-fabriek trekhaken van VAG namelijk altijd.
Omdat in de af-fabriek contactdoos namelijk geen pinnen waren bij te plaatsen, was dit te omzeilen door zelf een contactdoos te plaatsen waar wel alles te bedraden is. (Of een set van een alternatieve leverancier te kopen).
 

Kogamyata

Senior Member
Overigens, hebben jullie Superbers die test versus de Passat gezien op 15-05-2015 in de Telegraaf. Lijkt me leuk voor jullie om te hebben. Niets dan lof!!!
Groeten,
Joop.
 

Cordoba

Forumguru
Ik heb me nooit zo verdiept in trekhaken, dus deze versie niet eerder gezien. Wat mij wel positief opvalt: de stekkeraansluiting op de haak zelf, en het oog voor de los-breek-inrichting, dat zo altijd bruikbaar moet zijn.

Als ik het goed zie, is het wel zo dat de contactdoos hier moeilijk bruikbaar is voor allerlei trucs om de auto via de trekhaakaansluiting van stroom te voorzien in geval van nood. Mogelijk dat je onderlangs bij de contactdoos kun komen, maar ik ben daar allerminst zeker van.
 
Bovenaan Onderaan