Advies ramen tinten O3

jeroenschmidt78

Actief lid
Hallo allemaal,

As vrijdag kan ik mijn O3 combi ophalen. Nu is deze helaas niet voorzien van de sunset getinte ramen. Graag zou ik mijn ramen willen voorzien van kwalitatief goede folie die dezelfde look en verduistering heeft als de af fabriek sunset om hiermee zo origineel als mogelijk te blijven. Wie o wie kan mijn helpen aan info en een goed adres in de provincie Gelderland?

Thokozanoah

Forumguru
Ik denk dat je dan moet denken aan 35% lichtdoorlaatbaarheid. Ik heb goede ervaring met Tintpro uit Deventer (welliswaar in Overijssel), kosten destijds voor mijn O2 waren 225 euro.

jeroenschmidt78

Actief lid
tijdens het googelen gisteren kwam ik daar ook al terecht. Zijn bij jou destijds ook de deurpanelen gedemonteerd? Heb je een foto van jouw ramen?

B.Stuurder

Forumguru
Sunset is 65% verduisterd ofwel 35% lichtdoorlatend inderdaad. Maar waarom achteraf doen in dezelfde tint als de optie €180 kost. Daarvoor heb je gecoate ramen, dat is minder kwetsbaar dan folie. Ik bedoel de meesten nemen folie omdat ze donkerder willen dan af fabriek of, zoals ik, op de voorste zijruiten.

jeroenschmidt78

Actief lid
De reden is dat ik deze auto 2e hands gekocht heb waarbij de vorige eigenaar ongeveer alle opties heeft aangevinkt maar getinte ramen waarschijnlijk niet mooi vond. Is 65% verduisterend dan te weinig?

CDK

Forumguru
Ik ben erg tevreden over LRS uit Hendrik Ido Ambacht, weet niet waar je vandaan komt....
Wij hebben nu 1.5 jaar 2 auto's op de voorruit na volledig getint en dat bevalt super. Voorste ramen kantje boord wettelijk toelaatbaar en de achterste wat donkerder. Heerlijk rustig voor je ogen in de zomer :thumbsup:

CDK

Forumguru
35% achter bij de Fabia foto zal ik ff zoeken
De Superb heeft 30% op de achterportieren en achterruit
Voor voldoen beide auto's nipt aan de wettelijke eis.

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
3bdc1359a6d287154fa84979f8950a97.jpg

CDK

Forumguru
Ik haal ze door elkaar geloof ik, het is al laat.
De Superb is 65% verduisterend getint en de Fabia 70%
Edit: als ik achter mijn vrouw rij in haar Fabia dan zie ik alleen een schim achter stuur zitten, maar je ziet niet of het een man / vrouw / kind of bejaarde is ;)

B.Stuurder

Forumguru
De reden is dat ik deze auto 2e hands gekocht heb waarbij de vorige eigenaar ongeveer alle opties heeft aangevinkt maar getinte ramen waarschijnlijk niet mooi vond. Is 65% verduisterend dan te weinig?
Ik wist niet dat het een tweedehands betreft. 70% zie je veel achteraf, er is ook een forumlid die 95% verduisterd heeft, maar weet even niet meer wie.
Voor kun je 1 tint donkerder binnen de wet. De ruit is al getint op zich, maximaal toegestaan is 55% totaal.

B.Stuurder

Forumguru
Het is ook niet zo dat je per procent donkerder kan. Ze hebben meestal 3 of 4 gradaties en dan wat kleuren, grijs, bruin, groen, spiegelend, ook 0%, inbraakwerend.

jongetje

Forumguru
Ik wil datgene wat het meest dicht bij sunset komt om het geheel origineel te laten ogen.
Waarom zou je het origineel willen laten ogen? De reden waarom ik het achteraf laat doen is dat ik sunset erg minimaal vind. Ik wil dat mijn kinderen uit de zon zitten (functioneel dus) en heb daarom voor 85procent gekozen (weet pas over 2 maanden hoe dit in het echt staat).

Bovenaan Onderaan