Duijzer
Donateur
Hallo allemaal,
Een vraag om advies: Mijn Octavia RS 20Tdi begint een klein piepje te produceren. Hij heeft 175000 km gereden. Bij m'n vorige ook gehad, dat is waarschijnlijk het dynamolager. Dit is precies hetzelfde geluid, en als je onder de kap luistert komt het ook daar vandaan. Dus ik ga er vooralsnog even vanuit dat het de dynamo is. Dan heb ik de volgende opties (en misschien nog meer..):
1) Dynamo vervangen (revisie of nieuw), nieuwe multiriem en de rest zo laten.
2) Dynamo vervangen, nieuwe multiriem en ook preventief de waterpomp vervangen.
3) Bij 210.000 moet de distributieriem. Nu is het een optie om die alvast te doen, en tegelijkertijd een zwetende krukaskeerring te vervangen. Maar in principe hoeft het nog niet (keerring zweet licht, maar als de distributie toch los is laat ik hem vervangen) en in mijn geval duurt het nog wel 1,5-2 jaar voordat ik aan de 210.000 km zit. Maar ja, als je daar toch bezig bent.....
Wat de waterpomp betreft: die is prima, en zou ik ook nog bij 210.000 met de distributie kunnen doen. Dan moet/wil ik wel weer een nieuwe multiriem, maar dat zijn de kosten niet.
Zijn er tips, zie ik iets over het hoofd? Wat zouden jullie doen?
Een vraag om advies: Mijn Octavia RS 20Tdi begint een klein piepje te produceren. Hij heeft 175000 km gereden. Bij m'n vorige ook gehad, dat is waarschijnlijk het dynamolager. Dit is precies hetzelfde geluid, en als je onder de kap luistert komt het ook daar vandaan. Dus ik ga er vooralsnog even vanuit dat het de dynamo is. Dan heb ik de volgende opties (en misschien nog meer..):
1) Dynamo vervangen (revisie of nieuw), nieuwe multiriem en de rest zo laten.
2) Dynamo vervangen, nieuwe multiriem en ook preventief de waterpomp vervangen.
3) Bij 210.000 moet de distributieriem. Nu is het een optie om die alvast te doen, en tegelijkertijd een zwetende krukaskeerring te vervangen. Maar in principe hoeft het nog niet (keerring zweet licht, maar als de distributie toch los is laat ik hem vervangen) en in mijn geval duurt het nog wel 1,5-2 jaar voordat ik aan de 210.000 km zit. Maar ja, als je daar toch bezig bent.....
Wat de waterpomp betreft: die is prima, en zou ik ook nog bij 210.000 met de distributie kunnen doen. Dan moet/wil ik wel weer een nieuwe multiriem, maar dat zijn de kosten niet.
Zijn er tips, zie ik iets over het hoofd? Wat zouden jullie doen?