Advies Gevraagd: Toevoegen van Adaptive Cruise Control aan Skoda Enyaq Lease - Ervaringen en Financiële Tips Welkom!

Is er iemand die ervaring heeft met het achteraf activeren van adaptive cruise control voor de Skoda Enyaq?

Ik vraag me af of het net zo goed werkt als wanneer het direct bij aankoop geïnstalleerd is?

Weet iemand of het mogelijk is om dit als optie in een leasecontract op te nemen, zodat de kosten van 400€ niet direct uit eigen zak betaald hoeven te worden?

Ik heb gehoord dat de bestuurder dit systeem zelf moet activeren. Graag ontvang ik advies over hoe ik dit het beste financieel kan regelen met de dealer of leasemaatschappij.
 
Ik heb m zelf achteraf geactiveerd. Werkt net zo goed, alle hardware is er al.

Is het zakelijke lease eigen bedrijf, zakelijke lease via werkgever, of private lease?

Of het als dealeroptie kan (dus niet in fiscale waarde) weet ik niet. Dat zou een dealer moeten weten.

Het is een rekensommetje, maar uiteindelijk kom je denk ik maar op paar tientjes verschil uit:
- Bijtelling over die €400 over de hele looptijd (achteraf blijft ie buiten je bijtelling)
- Extra eigen bijdrage vanwege hoger leasebedrag
- Kosten aan je auto mogen van de bijtelling afgetrokken worden. Als je werkgever daar aan mee wil werken

Mooiste is: als je de dealer vraagt om t achteraf voor jou te betalen als korting.
 
Laatst bewerkt:
Het is zakelijke lease via werkgever. Volgens mij zou die upgrade nog binnen het lease bedrag vallen. De dealer gaf aan dat zij het niet kunnen / willen doen omdat het met creditcard berijder moet. Nu ik zo e.e.a. lees denk ik via Skoda connect.
Thanks @Matster dat van aftrekken kosten aan auto van leasebedrag wist ik niet en ga ik overwegen.
 
@Matster: weet jij (of iemand anders) of deze functie blijvend is. Wat ik begrijp van de dealer is de upgrade persoonsgebonden. Dus wanneer een collega na een half jaar in auto rijdt is de upgrade weg. Ook wanneer wij na een jaar in een andere Enyaq zouden rijden is de upgrade ook weg.
Samenvattend: de upgrade is persoonsgebonden en zit vast aan de specifieke Enyaq.
Is het nieuwe verdienmodel van autofabrikanten (gaat richting model van Microsoft :-).
Weet jij hoe het zit wanneer de partner / echtgenoot / echtgenote in de auto rijdt, of deze persoon dan ook adaptief heeft? Of alleen de hoofdberijder van het Skoda Account die erin zit (bijv, middels koppeling met mobiele app.
 
Laatst bewerkt:
Zijn Functions on Demand beschikbaar voor klanten zonder Škoda Connect account?
Functions on Demand zijn alleen beschikbaar voor geregistreerde Škoda Connect gebruikers die hun Škoda Connect account geactiveerd hebben in hun auto.
 

Antera

Donateur
ACC kopen namelijk precies hetzelfde als vanaf de fabriek. Als je hem koopt is hij blijven Als je dit geactiveerd hebt en een travel assist stuur hebt kan ik daarna je auto voorzien van travel assist. Nog beter ;)
 
@Antera bedoel je dat bij on-demand de functie ACC blijvend is? Dit is een foto van het stuur van de auto:
 

Bijlagen

  • stuur.png
    stuur.png
    663,3 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan