[Advies gevraagd] GPS tracker voor zakelijk rijden

Dag mensen,

Ik ga vanaf 1 januari mijn Octavia zakelijk rijden. Dat betekend dus kilometers bijhouden voor de fiscus. Nu zijn er wel smartphone apps voor, maar het zou mooier zijn als alles door de auto automatisch bijgehouden wordt. Ik weet dat er GPS trackers zijn die ingebouwd kunnen worden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en enig idee met wat voor kosten ik rekening moet houden?

Alvast dank! :thumbsup:

martijn v o

Forumguru
Ik heb een track and trace van trackjack. die kan dat ook bijhouden. Ik gebruik dat zelf niet want ik heb gewoon een zakelijke auto en een prive auto om het makkelijk te houden.:pardon:
De mogelijkheid zit namelijk niet in het kastje maar in het soort abonnement wat je neemt.

Stinger

Actief lid
Voor rit registratie gebruikte ik de Stinger DSI voor. Geen probleem met de fiscus. Het is wel een beetje overkill als u alleen rit registratie gebruikt :D.

Xander

Senior Member
Ik gebruik een CCTR 800 van een paar tientjes. Simkaart erin van een provider waarbij je 100MB per maand gratis krijgt. Registreert elke 30 seconden jouw locatie en stuurt deze naar een server. Als je handig bent maak je zelf een server of anders gebruik je de aangeboden server ergens in China.

Ik laad hem elke 14 dagen even op, maar hij kan ook aangesloten worden op de accu.

B@s0302

Senior Member
Rij rond met een syteem van Technocon ( www.movingintelligence.nl) Afhankelijk van het abonnement kan je hier online aangeven of een rit zakelijk of prive was en er direct een pdf van maken. Voldoet, zoals @LdN, al opmerkte aan de regels van de belasting dienst dus wat dat aangaat ben je klaar. Heb dit bij mn leasecontract inzitten en systeem en abonnement kost geloof ik 15eu per maand.

Beste wensen en bedankt allen voor de reacties! :) Ik ga ermee aan de slag en vraag mijn werkgever of deze nog voorziet in een regeling hiervoor.

B@s0302

Senior Member
@lobbie1978 dank en uiteraard ook voor jou de beste wensen voor 2016! Wellicht heb je die al maar denk wel aan een "Verklaring geen privegebruik" van de Belastingdienst anders is je moeite voor niks ;)

Bovenaan Onderaan