Advies gevraagd centrale deurvergrendelings module

Ik heb zowel in te koop gevraagd als op onderdelenlijn een verzoek geplaatst voor een centrale deurvergrendelingsmodule ook wel regelunit genoemd. Zie ook de foto's.

Het is voor een Octavia I 2002. Linker voordeur.

Op de module zelf staat:
Brose
104411-302 05 0742 20
HW04 S0004 120402
11 0624

Nu kwam een bedrijf met het bericht dat zij de complete set, raammotor met module hadden met nummer: 1U4959801D
Het brose nummer komt niet overeen.
Ik kan dat nummer alleen niet vinden, het raammechanisme is ook al een keer vervangen en motor en module zijn gewoon teruggeplaatst.
Of moet ik de heleboel uitbouwen om achter dat nummer te komen?
Wat heet wijsheid?

Overigens heeft de module dus last gehad van de bekende stekker oxidatie, deze oxidatie is verwijderd maar toch werkt 9 van de 10 keer het linkerachterportier niet, en kan de linkerspiegel niet bediend worden en de rechter wel.

IMG_20140501_105327.jpg

IMG_20140502_121318.jpg
 

Bakkertje

Forumguru
Er zijn ook bedrijven die dergelijke modules kunnen repareren, is dat geen optie om die eens even te bellen?
Zelf heb ik laatst bijvoorbeeld gebeld met http://www.actronics.eu/ om navraag te doen naar een comfort module (prijs lag toen op 48 euro controle en 180 reparatie indien defect, die 48 euro vervalt bij reparatie)

Het ligt er dus een beetje aan wat een andere module kost
 
1U4959801D is het artikelnummer. Deze zou moeten passen op de O1 van 05/2001 tot 2005 linksvoor.
Ja, maar ik begreep dat er verschillende artikelnummers voor de octavia I in omloop zijn en ook al lijkt de module hetzelfde, typenummers moeten wel overeen komen anders tokkelen ze niet met elkaar?

180 voor reparatie lijkt mij aan de hoge kant. Modules kosten tussen de 50 en 100 wat ik zo zie, ik zou 75 voor de complete set moeten betalen. En een nieuwe kost 320.
 

Desperado

Forumguru
Ik heb het opgezocht en kom wel verschillende nummers tegen, maar die zitten dan op andere locaties en niet linksvoor.
 
Ik heb het opgezocht en kom wel verschillende nummers tegen, maar die zitten dan op andere locaties en niet linksvoor.
Helaas, ik heb een complete set toegestuurd gekregen met het betreffende onderdeelnummer, maar de module zelf is toch anders(aan de binnenkant). En wordt dus ook niet "herkend" door de auto. Misschien doe ik nog 1 poging via de onderdelenlijn en anders is het helaas pindakaas. Ik ga er geen 300,- aan spenderen. Ik ben al aan het kijken naar een andere auto. Het was alleen voor de verkoop misschien beter geweest als dit werkte.
 
Die module heb ik weggegooid. Ding kwam ook van een onbetrouwbaar bedrijf en niemand wilde het ding overnemen om pas achteraf te betalen.

Het is al best lang geleden maar uit mijn hoofd gezegd is het niet opgelost en is de auto ingeruild.

Kan je dus niet verder helpen.
 
Bovenaan Onderaan