Advies gevraagd! Auto loopt onregelmatig met witte stinkende rook.

bvdb94

Nieuw lid
Goedemiddag Allen,

Ik beschik over een Skoda Fabia Greenline 1.2 Diesel uit 2011 met ongeveer 297dkm
Ik had last van een knipperend gloeilampje met de foutcode P0203. Injectorcircuit 3, dus de injector laten vervangen.
Dit heeft niet geholpen, maar ik kon de melding zelf af en toe resetten. Alleen als het nattig was buiten verscheen dezelfde melding.

Vorige week reed ik naar huis en begon de auto te stutteren. Langs de kant gezet, en kreeg hem bijna niet gestart omdat hij bleef hangen tijdens het starten. Uiteindelijk is het toch gelukt en heb ik de auto thuis kunnen brengen. Dezelfde avond is de ANWB gekomen en heeft mij verteld dat de auto in de noodloop stond en dat de P0203 melding verscheen. (niks op het dashboard te zien). De melding gereset en ik kon hem normaal starten. Hij dacht dat het misschien de hogedruk pomp was of de pressure regulator.

De volgende ochtend startte ik de auto, witte stinkende rook uit de uitlaat en de toerenteller sloeg onregelmatig uit van onder naar boven.

De auto staat nu bij de garage en die zeggen dat ik de 2 overige injectoren moet vervangen. Ik weet niet of je een injector kan meten of hij werkt te ja of te nee. Hoe dan ook, wat denken jullie hiervan?

Bedankt voor het lezen!

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Het is niet zozeer de vraag OF een injector werkt, maar hoe het spuitpatroon eruitziet.
Dat kun je laten testen, zelf testen zit er niet in ben ik bang.
Maar na ~3 ton hebben die injectoren 'geen schuld meer', als de rest van de auto het nog waard is zou ik ze laten vervangen.
Financiële overweging dus.....

Bovenaan Onderaan