Advies chiptuning gevraagd

jered

Lid
Hallo forum leden,,

Ik wil mijn zodra ik hem kan ophalen deze gelijk laten chippen naar 135pk. Welke tuning raden jullie mij aan en welke zeker niet?
Wat dachten jullie van Vtune?

Ik hoor graag jullie reactie's.
 

Joske

Forumguru
Vagtechniek, JD, etc.

Gewoon: een degelijke tuner die weet wat ie doet ;)

Vtune zegt me niets...
 

AdB

Senior Member
In dit verband: ik lees ergens O.C.T.-tuning. Is dit een methode van tuning of een naam van een bedrijf?? En is iemand hier bekend mee?
 

Cordoba

Forumguru
Als je even googled kom je bijvoorbeeld dergelijke quote's over Vtune (op andere fora) tegen:
Er is iemand van het chiptuners.org forum die bij Vtune aka tunefood een file gekocht heeft.
Vooral interessant om te zien hoe gewoon hele mappen integraal met een bepaald % verhoogd zijn.

Zelfs Ebay tuning dvd's van 15%u20AC hebben beter gemaakte files.

Op het checksumm.com forum was Vtune een sponsor, de professionele tuners hadden enkele threads over de bedenkelijke kwaliteit
van de files en die zijn telkens netjes verwijderd om de naam te redden.
 

Noord26

Forumguru
600 euro van jd tegen 250 van vtune

Vtune = standaard programma zonder controle/maatwerk op de auto, niet zeuren als er na een week iets stuk loopt.
JD = altijd vooraf check en proefrijden met de computer er aan, legio na service mits nodig

Waarom 350 besparen op iets waar je dagelijks redelijk van afhankelijk bent.
 

Cordoba

Forumguru
De ham vraag is, wilt u het goed hebben of goedkoop hebben?

Dat is hetzelfde (op iets langere termijn): als ik lees hoe de files van Vtune zijn opgebouwd zijn er maar 2 mogelijkheden:
  • óf je doet het 'goedkoop' en na verloop van tijd heeft de ECU in de gaten dat ie voor de gek wordt gehouden, en corrigeert weer (waardoor de auto na een tijdje weer net zo rijdt als voor de tuning), óf de auto corrigeert niet en na een poosje krijg je forse rekeningen voor reparatie/vervanging van motor/turbo enz.
  • de andere mogelijkheid is dat je naar een goede tuner gaat, en uiteindelijk ben je dan veel goedkoper uit.
 

Rosinfield

† In Memoriam
De hamvraag is niet wil je het goedkoop of relatief duur hebben, want het gaat niet om hetzelfde product. De hamvraag is lijkt mij of je het goed en betrouwbaar wilt hebben. In dat geval zit daar een prijskaartje aan.
 
Bovenaan Onderaan