Advies 4 season banden Fabia combi 2015 110pk

Roversnest

Nieuw lid
Goedemorgen, ben geïnteresseerd in 4 season banden: Goodyear Vector 4Seasons Gen-2 215/45 R16 90V AO XL. Zijn er Skoda rijders die bekend zijn met deze banden? Gaarne jullie gewaardeerde opinie.
 

Frup

Forumguru
Geen ervaring mee. Het is belangrijk in welke omstandigheden je de banden gaat gebruiken (wintersport/warmte). Om die reden heb ik toch gekozen voor aparte zomer en winterbanden.
Interessante info bij de ADAC test van 4 season banden. Goodyear scoort 'befriedigend'.
 

Michel

Forumguru
Ik heb de eerste generatie van de Goodyears onder mijn Superb II gehad. Door ze regelmatig van voor naar achter te wisselen heb ik met deze set ruim een ton gereden. Daarvoor reed ik met Vredestein Quatracs. De Goodyears vond ik iets beter bevallen, omdat ze voor mijn gevoel minder geluid produceerden. Qua grip e.d. ontliepen ze elkaar niet veel.
 

Michel

Forumguru
Dat klopt. De Vredestein Quatrac 3's heb ik overigens zowel onder mijn Octavia II als Superb II gehad.
Ik denk dat de huidige generatie 4 seizoenen alweer een stuk beter is. Tegenwoordig rijd ik een leaseauto en daarvoor is een winterbanden regeling van kracht, dus ik heb geen ervaring met de huidige generatie 4 seizoenen banden.
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik reed in de F1C én F2C op Quatrac 5 van vredestein.
Vriendin met snelle MiTo óók. Fus prima ervaringen mee, ook m.b.t. wintersport.
Gaan ook lang mee, ik rij redelijk rustigjes.
vanaf Pon ligt er nu op de F3C-dsg Kleber op, op 17" LM Clubber velg: 215 x 40 R17 87V Quadraxer 1 / extra load. Zit nog 5 mm op met 35.000 km.
Net terug uit Oostenrijk, prima banden.

upload_2018-11-29_14-55-0.png
 

Bijlagen

  • Fabia in wintertooi.jpg
    Fabia in wintertooi.jpg
    27,9 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Onder me Fabia 3 combi ook Vredestein Quatrac 5 en ben hier zeer tevreden over
Afgelopen winter met wat sneeuw gereden en had gewoon goede grip en stond gewoon op tijd stil.
Regen en zomerdagen gewoon ook goede grip op verschillende soorten wegdek en ook met remmen goede grip
En in alle gevallen is het ook nog een stille band, had op de Yeti nog conti winterbanden maar gevoelsmatig maakte deze meer lawaai dan deze Vredestein
 

Canon-Eye

Forumguru
Bij de voorgaande Fabia 2c ben ik op en moment overgestapt van zomer- en winterbanden op Michelin CrossClimates.
De onlangs aangeschafte Leon is inmiddels van zijn zomerbanden ontdaan en staat nu ook op CrossClimates.
Tevreden dus, anders had ik wel andere gekozen... :pardon:
 

Jewepe

Forumguru
Sinds twee weken een setje Continental All Seasons onder mijn Passat. Kan er nog niet veel over zeggen, maar eerste indruk is prima. Lekker stil, veel grip bij nat wegdek en geen ingrijpende antislip regeling ondanks tuning van de motor.
 
Bovenaan Onderaan