Additionele terugroep actie

A-Kodiaq

Senior Member
Dat is erg goed om te horen. Heb die van mij vanochtend ingeleverd voor 94EW, 90EE en groot onderhoud, benieuwd hoe lang het allemaal gaat duren. In de tussentijd rondcrossen in een Seat Ateca:D

Ik ga voor de 90ee update niet wachten tot de onderhoudsbeurt. Voor de update moet ik naar Skoda Gouda maar t onderhoud laat ik daarna lekker door de vw dealer om de hoek doen. Omdat ik na 3 dagen al een nieuwe cc hendel ga ik er vanuit dat de 94EW niet meer nodig is.

ebu

Lid
Bij mij was het in 1,5 dag gedaan. Het enige wat tot nu toe opvalt is dat Android Auto elke keer bij starten, normaal opstart.
Dat op zich, is al een positief punt wat de 1,5 dag garage meer dan rechtvaardigt:giggle:

TomDB

Actief lid
De eerste dag voor de acties voor de ACC hendel (die het al 15.000 km prima doet) en de ontladingsproblemen (die hij niet heeft) zit er op.
Waar hij wel problemen mee heeft is het accepteren van de software update. Morgen dus nieuwe pogingen.
Toch jammer dat ze bij Skoda nog steeds niet hebben gevonden wat de oorzaak is van het vastlopen van de update.

Bij ons was het dat er door de eerdere te lage 12V batterij spanning diverse units in een ongedefinieerde status terecht waren gekomen met allerlei foutmeldingen.
P81xx etc.

De update software op de PC is dezelfde software waarmee ze de diverse units kunnen resetten.
Maar... ze moeten eerst alles resetten en foutloos maken voordat ze ook maar een update kunnen doen.

De software meldt zelfs dat resetten van fouten en het doen van een update niet tegelijkertijd kan.

Toen ze dat hier doorhadden en het dus in 2 stappen deden (eerst resetten en daarna pas updaten) was het in een halfuurtje gepiept.

Wel moest daarna nog een validatie op afstand door Skoda plaatsvinden en dat duurde wat lang...

Just my 2 cents :-)

Leo

ebu

Lid
Update is 2 dagen geleden bij mijn Kodiaq uitgevoerd.
Probleem met regelmatig niet connecten met Android Auto lijkt opgelost.
Wel lijkt het alsof de remingreep bij 'dreigende situaties' nog eerder dan ervoor activeert.
1x bij het vooruit inparkeren en 1x bij het op een rotonde afrollen terwijl er een auto op reed. Je schrikt je dood en het is ook best een klap waarmee je onverwacht tot stilstand komt.
Bij het snel achteruit inparkeren kende ik die ervaring al, maar vooruit is nieuw. Zit er in de software update ook een aanpassing van dat systeem?

Zo korte samenvatting. 1 september naar de dealer gebracht. 29 september kon ik het ophalen. Terugroepactie software update gedaan. Sensoren in de bumper voor en achter allemaal vervangen. En de camera of sensor voor cruise control ook vervangen. In de tussentijd verhuist en kon de kodiaq op benzine met trekhaak prima gebruiken. ;)

Wel blij dat ik weer mijn eigen auto kan rijden. Heb een lease auto, dus over de kosten die neer kwamen op 1800 EUR hoef ik mij geen zorgen te maken en viel allemaal binnen de garantie. Had hem mid september precies een jaar en zit nu op 49500 km.

Hopelijk gaat een volgende update makkelijker en sneller.

ebu

Lid
Even kijken bij de instellingen of Front Assist nu niet op Vroeg staat I.p.v. Normaal of Laat…
oja, daar kan ik nog even naar kijken.
Verder kwamen vanmorgen ook weer de storingen (stuk of 3) terug die met de ACC te maken hebben. Dat duurt ongeveer een kilometer waarna ze allemaal weer weg zijn.

hemi24

Forumguru
Dat heeft waarschijnlijk te maken met beperkte sensorzicht, ken ik niet anders: ‘20 Kodiaq; ‘20 ID.3 en ‘19 Scala hadden/hebben het allemaal…

ebu

Lid
klopt, er is nik anders in te stellen.
Eerlijk gezegd ben ik met de update helemaal niks opgeschoten.
Accu had geen problemen, dus daar was het eigenlijk niet nodig voor.
Assistentie software grijpt nog eerder in dan daarvoor en ook Android Auto heeft weer de bekende kuren. De ene keer start ie op, de andere keer niet.

Laatst bewerkt door een moderator:

Marchel1

Senior Member
Hier de auto 4 dagen kwijt geweest voor de 90EE update, wat een gedoe.
Gelukkig alle profielen, telefoons en vrijwel alle instellingen nog aanwezig.

Ik heb overigens accu onderhoud of besparing (weet niet hoe het precies heet) niet geactiveerd. Normaal laad ik tot 100% in verband met afstand woon/werk en alleen als ik niet op pad hoef zet ik hem terug naar 80%, geen zin om dat telkens precies andersom in te moeten stellen.

Het lijkt erop dat voorklimatiseren nu werkt zoals het moet. Ingesteld dat het vanmorgen 20 graden in de auto moest zijn en zag de het accu niveau even terugzakt naar 98% en dan het laden start (wat voorheen al direct tot een storing zou leiden) en zodra de accu vol is overgegaan wordt op niveau behouden.

Bovenaan Onderaan