AdBlue tanken

Gege

Lid
Wat is volgens jullie de beste/goedkoopste/handigste manier om AdBlue te tanken ?
Kopen in jerrycans in de autoshop of rechtstreeks tanken in het tankstation ? Blijkbaar moet je opletten met dit laatste dat je géén pomp kiest die voor vrachtwagens bestemd is (hoog debiet !).

Moet je voor de rest ergens speciaal op letten ?

Alle nuttige tips zijn welkom !

Alvast bedankt !

G.
 
-Navullen bij de dealer is de duurste optie. Indien het een bedrijfswagen betreft, is dit natuurlijk geen issue.
-Zelf bidons kopen in een tankstation is ook redelijk duur. De prijzen variëren nogal heb ik de indruk. Ik heb in BE een plastic bidon gekocht van 5liter (17.95euro) en daarna wat op de prijs gelet en langs de autosnelweg een bidon van 10liter (22.90euro, Rotselaar) kunnen vinden.

-Pomp voor niet-vrachtwagens bestaat niet in België naar mijn weten.
-Aan een pomp voor vrachtwagens kunnen enkel vrachtwagens vlot tanken omdat die een magnetische ring in de vulopening hebben. Prijs per liter is een 50cent dacht ik. Het is niet wettelijk om hier als particulier te tanken.

Verder:
-Vooral op letten dat je niet morst als je het zelf doet, geeft witte kristallen af.
-Als je Adblue tankt, reservoir voltanken (+/-15liter), zoniet kan je problemen krijgen met de sensor volgens het boekje.
 

Duncan

Nieuw lid
Tanken op zo'n vrachtwagen plek gaat prima. Soms even wat met het spuitpistool spelen (niet helemaal inknijpen bijvoorbeeld). En een vrachtwagenchauffeur kan mogelijk boos worden omdat je op zijn plek staat, totdat hij het blauwe dopje ziet.
Dit kost inderdaad zo'n 65 cent per liter en dus veel goedkoper.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Sonck

Lid
In Maldegem tank ik altijd gewoon AdBlue aan de pomp voor ietsje meer dan 0.5€ per liter dat is vele goedkoper dan een bidon te kopen !
Geen probleem om te tanken waar het eigenlijk bedoeld is voor vrachtwagens ... er is hier geen wettelijke regeling voor dat personenwagens hier niet zouden mogen tanken !
 

oco1979

Forumguru
Als je maar niets anders in doe dan adblue !!.
Ne audi driver gehad die er dieselspoeling/injectorcleaner heeft ingedaan :pieker::sterretjes::fool:.

Bij ons sta het in vaten :D ,tis nodig want die nieuwe euro 6 iveco is dorstig met adblue en diesel ook.

Opletten met morsen van die troep.
 

Senned

Actief lid
in Aartselaar (B) hebben ze de esso express een facelift gegeven en staan nu 2 adblue pompjes beschikbaar. Ik veronderstel dat dit stillaan standaard gaat worden bij alle pompen.
 

Gege

Lid
Heb pomp gevonden en succesvol getankt in Wilsele (Leuven)(B).

Bedankt voor de tips allemaal !

G.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
Hier ondertussen ook adblue in de S3. Moeten het binnen 12000km opvullen volgen BC, gaat dus ten vroegste binnen 1 jaar zijn :D
 

Gumm

Nieuw lid
Ad-blue bij de pomp getankt (Nijmegen aan de Energieweg)
De auto gaf aan 2600km te gaan, minimaal 3.5 en max 8 liter.
Het pistool past gewoon in de vulopening van de tank, niks geen magneten oid, sloeg ook automatisch af bij 8.02 liter
Geen geknoei, reuze handig en voor die 8 liter rekende ik 6,- af.
 

oco1979

Forumguru
hier bij gabriels stond deze 0,5euro de liter aan de pomp,in bidons kosten ze schrikbarend veel meer
 
Bovenaan Onderaan