Adblue actieradius update niet na bijvullen

Mijn Karoq 1.6 TDI geeft de melding bijvullen Adblue.
Na bijvullen van 4.7 liter van de Shell blijft de actieradius op 2500 km staan.
Een paar dagen later nog wat nagevuld, ongeveer 2 liter, maar geen update van de actieradius.
Moet dus langs bij de dealer. Inmiddels staat actieradius op 2200 km. Zie ik nog iets over het hoofd ?
 

hemi24

Forumguru
Wat er in de handleiding staat :

Vóór het verder rijden alleen het contact 30 seconden inschakelen, zodat het
systeem tijd heeft te herkennen dat is bijgevuld. Pas dan de motor starten.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

hemi24

Forumguru
Eerste keer of tweede keer niet?
Bij mij Peugeot staat expliciet vermeld dat minder dan 4 liter bijvullen niet door het systeem wordt herkend...
 
De eerste keer niet op gelet, hoe moeilijk kan het zijn he. De 2e keer eergisteren wel gedaan zonder resultaat.
 

hemi24

Forumguru
Ik vul altijd tot compleet vol, gewoon met het vulpistool van de pomp, werkt prima en is stukken goedkoper!
 
update: garage is bekend met dit probleem. Afspraak gemaakt om iets met de software te gaan doen. Tijd 1 uur nodig, tenzij de verbinding met de fabriek slecht is, dan 1 1/2 uur nodig.
Garage verzekerde mij dat als de actieradius op 0 km staat, de motor gewoon blijft werken. De Adblue inspuiting is daar voor bepalend.
 

hemi24

Forumguru
update: garage is bekend met dit probleem. Afspraak gemaakt om iets met de software te gaan doen. Tijd 1 uur nodig, tenzij de verbinding met de fabriek slecht is, dan 1 1/2 uur nodig.
Garage verzekerde mij dat als de actieradius op 0 km staat, de motor gewoon blijft werken. De Adblue inspuiting is daar voor bepalend.

Zolang je de auto niet uitzet, klopt deze bewering van jouw garage...

:sterretjes:


Als de afstand waarmee nog met de aanwezige voorraad AdBlue® in de tank
kan worden gereden is gezakt tot 0 km, is starten van de motor niet mogelijk.
In dit geval indien mogelijk AdBlue® tot het maximale niveau bijvullen.

:lezen:
 

oco1979

Forumguru
Ik heb nog 2100 km om er achter te komen....

niet helemaal waar !!!

afhankelijk van motorbelasting

bij 0km is het ook 0km erna rijden

ervaring :

bij een range rover mag je deze niet overvol doen::tongue:roblemen

iveco dan wel weer

nog geen skoda doorgekregen met adblue problemen

zal eens kijken of we via ons diagnosetoestel kunnen ressetten :pieker:

of weet iemand dat de obdeleven deze ondersteunt ?
 

Rallye

Forumguru
Zolang je de auto niet uitzet, klopt deze bewering van jouw garage...

:sterretjes:


Als de afstand waarmee nog met de aanwezige voorraad AdBlue® in de tank
kan worden gereden is gezakt tot 0 km, is starten van de motor niet mogelijk.
In dit geval indien mogelijk AdBlue® tot het maximale niveau bijvullen.

:lezen:

De afstand waamee nog met de aanwezige voorraad kan worden gereden is mogelijk nog iets anders dan de afstand die de meter aangeeft. Zeker als die meter iets vreemds aangeeft, zo het fijn zijn als de motor afgaat op de werkelijkheid (er zit nog Adblue in de tank) in plaats van wat de meter aangeeft....
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zelfde principe als op je infotainment met je brandstof ;).

Gaspedaal dieper indrukken = snellere daling van je actieradius.

Waarom voor de zekerheid niet een can van 5 liter in de kofferbak? Best lullig als je stil komt te staan. Daarentegen wel een punt om bij de dealer mee aan te komen; "kom me maar ophalen!"
 

oco1979

Forumguru
Zelfde principe als op je infotainment met je brandstof ;).

Gaspedaal dieper indrukken = snellere daling van je actieradius.

Waarom voor de zekerheid niet een can van 5 liter in de kofferbak? Best lullig als je stil komt te staan. Daarentegen wel een punt om bij de dealer mee aan te komen; "kom me maar ophalen!"

Nieuwe dan wel,want dat maakt plekken.

Wij(assistance) hebben er bij ons
Soms nodig voor mezelf,iveco is nogal dorstig in adblue en diesel :D
 

EdK

Forumguru
Daarentegen wel een punt om bij de dealer mee aan te komen; "kom me maar ophalen!"
Tsja en dan zegt die dealer RTFM had motten ..... want zoals ook al hier gezegd al is die AdBleu tank leeg en je motor laat je aan staan dan zal hij niet uitgaan en kun je rijden tot het eerste de beste winkel / tankshop om een fles van die bende te kopen.
Tsja zet je hem uit met lege tank dan ken je hem niet meer starten..

Maar tegen een redelijke vergoeding komt de dealer je dan wel ophalen hoor.... maar niet graties
 

hemi24

Forumguru
Tja, en dat alles voor een tankje met 14 liter inhoud, die je kunt volgooien voor 60 cent/liter...
 
Afgelopen week is de auto naar de garage geweest. Nieuwe (systeem) software geladen en computer gereset. Adblue actieradius staat nu weer op 12.000 km.
 

oco1979

Forumguru
Afgelopen week is de auto naar de garage geweest. Nieuwe (systeem) software geladen en computer gereset. Adblue actieradius staat nu weer op 12.000 km.
meerdere merken moeten update doen van hun adblue systeem, iets te maken met de sproeier die te vlug vervuild
 
Bovenaan Onderaan