Adaptive Cruise Control

HFV

Nieuw lid
Goedemorgen,

ik zal me eerst even kort voorstellen. Mijn naam is Frank en heb sinds 3 weken mijn nieuwe leaseauto, een Skoda Fabia Combi Ambition Business Line 1.4 Diesel, 90pk. Extra opties genomen: privacy glass, vaste trekhaak, climate control. (hiervoor een Megane Station Bose uitvoering gereden met alle opties). Het rijden in de Skoda is wel een stapje terug, met name qua grootte en opties, maar mijn eerste (1500 km) zijn positief.
Bij (overigens keurige) aflevering vertelde de dealer tegen mij dat de auto "geheel voorbereid is op adaptive cruise control, vermoedelijk leverbaar af september". Is iemand hiermee bekend?
 

Bakkertje

Forumguru
Ik zag laatst inderdaad een fabia met een radar onderin de voorbumper.

Maar voorbereid op ACC, zit er dan al een radar in de bumper?
Een beetje vreemd dat de dealer dat zo verteld het zou de indruk wekken dat het iets is wat je achteraf kan monteren wat me vrij lastig (en kostbaar) lijkt..
 

RefleCs

Forumguru
De radar heb je inderdaad ook al met alleen front assist. De ACC maakt hier alleen maar gebruik van bij inschakeling daarvan. Voor de ACC krijg je een extra handel aan het stuur.
 

Bakkertje

Forumguru
Als dat zo is @RefleCs dan zou het wellicht om te programmeren zijn en kunnen werken met een andere hendel..?
Hendels voor aan het stuur kun je bij ali krijgen ;)
Bijvoorbeeld:
http://nl.aliexpress.com/item/OEM-2...10&btsid=315005f6-6439-450e-b4f7-e3794b9578df

Ik weet niet of de betreffende hendel de juiste is, maar even ter illustratie..
Hieronder nog een plaatje van de front assist radar..
tp-family-safety-frontassistant-thumb.jpg
 

Antera

Donateur
ACC is een apart verhaal heb eens een stukje gelezen over een Seat Leon waar ze het in hebben gebouwd was op seat-online. Als je de radar hebt zou je idd zeggen hendel en coderen want dat coderen voor de ACC wel apart in de module. of het daarna ook werkt weet ik helaas niet. Er is meer over gesproken maar nog geen duidelijkheid
 
Bovenaan Onderaan