Adaptive Cruise Control werkt niet meer

jadijkstra2000

Forumguru
Hallo allemaal,

Ik twijfel een beetje :) We hadden schade aan de voorkant van de auto, daarbij werkte adaptive cruise control niet meer, maar de speed limiter wel.
Ik zei bij de schadehersteller, let op! De adaptive cruise control werkt niet meer.

Nu zou ik afgelopen vrijdag de wagen weer ophalen, maar werd in de ochtend gebeld dat ze gereden hadden met de wagen maar dat ACC het niet deed. Daaropvolgend zou de wagen naar een VAG garage gaan om te calibreren. Nu heb ik gisteren de wagen weer opgehaald (einde van de middag, dus kon niet meer terug), maar ACC doet het niet. Maar de speed limiter doet het ook niet meer (als test), ik krijg de melding : Hoofdschakelaar inschakelen.
Maar... dat is bij mijn weten de hendel voor ACC... ik heb alles geprobeerd, ook in het menu t.a.v. inschakelen, ook het knopje op het stuur om ACC in te schakelen maar krijg telkens : Hoofschakelaar inschakelen.

Doe ik iets fout of hebben ze toch bij de garage iets verkloot? :) Ze willen nu de auto ophalen en terugbrengen, maar zou het lullig vinden als ik zelf een "knopje" heb gemist :) De auto is van januari 2020
 

HarrieSkoda

Forumguru
Kan komen doordat die even niet lekker gestart is. Dan wordt het ACC tekentje oranje.

Keer uitzetten en opnieuw opstarten kan wonderen doen, net zoals je wel eens doet met een computer of telefoon met fouten.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Kan komen doordat die even niet lekker gestart is. Dan wordt het ACC tekentje oranje.

Keer uitzetten en opnieuw opstarten kan wonderen doen, net zoals je wel eens doet met een computer of telefoon met fouten.
Nou, dat dacht ik ook... maar ACC was niet oranje, er was geen melding dat ACC niet beschikbaar was, Speed Limiter deed het niet.
Het was een raar iets... en in de 2 jaar die ik de auto heb, geen enkele keer dit gehad, wel de "gebruikelijke" storingen.... zoals dat navigatie scherm niet start, of dat het kinderslot achter niet werkt, maar deze niet en ik vind het toevallig dat dit net gebeurt precies op de dag dat ik de auto ophaal bij de schade hersteller
 

HarrieSkoda

Forumguru
Ik vind dat niet gek, ze hebben het ongetwijfeld los gehad, en weer gemonteerd.. en hebben ze wel écht gereden, of alleen gekalibreerd.. dat zijn voor ons vragen en voor hun een weet.

Vandaar dat het misschien even niet lekker ging. Goed dat het nu wel weer werkt. Houd het in de gaten.
 

EdK

Forumguru
Speed Limiter deed het niet.
Het was een raar iets... en in de 2 jaar die ik de auto heb, geen enkele keer dit gehad,
Een vergelijkend iets met Caddy al enkele keren gehad.
Enkele keren met lege accu gestaan omdat contact nog aanstond vanwege de omvormer.
Dan even gauw met wat kabels en een andere wagen weer starten en daarna weer op pad.
Dan de eerste honderden meters zie je het één na het ander zich resetten, en weer lampjes en meldingen verdwijnen.
Behalve de CC en SL doen het niet en een melding van SS ....
En zolang ik door blijf rijden dan doet de CC het niet.
Tot ik langs de kant stop, wagen uitzet en de sleutel uitneem voor een 2 a 3 min
Als ik dan weer start dan doet alles het weer normaal.
Maw in jouw geval heeft hij zich dus toen pas gereset ook, en komt dus in theorie nu niet meer terug
 

hvana

Lid
Heb precies het zelfde, ACC staat nu uit en is niet in te schakelen (zelfde melding). Normaal gesproken staat ACC ook altijd aan. Garage maar bellen. Geen idee wat de hoofdschakelaar zou moeten zijn. En serviceboekje geeft ook geen duidelijkheid. Ik had ook nog even kort dat oranje 'motor' lampje. Maar dat bleef uit na een kort ritje.
 
Bovenaan Onderaan