Activeren DRL met 'stripes' (full LED)

Webloxx

Senior Member
Goedenavond,

Ik rijd nu meer dan een jaar in een mooie Scala met full LED verlichting.

Echter zag ik van de week ergens voorbij komen van het activeren van de 'stripes' in de koplampunit, als de DRL aan staat. Nu heb ik eens opgelet en de stripes zijn ingeschakeld als het dimlicht geactiveerd is:

Scala-stripes.jpg

Nu zag ik enkele coderingen, maar niet specifiek voor de Scala. Wel voor o.a. Octavia geloof ik. :wavecry:

Als ik dezelfde Adaptations doe (leuchte 16 (left side turn light) en leuchte 17 (right side turn light)), dan gaan bij mij de knipperlichten in de spiegels branden, wat dus logisch is... Helaas dus niet het juiste kanaal óf de stripes zitten in deze koplampunit gekoppeld aan de dimlichten.

Ik heb zowat alle leuchte-kanalen doorgespit en bij enkele leuchte's de 'Tagfahrlicht' toegevoegd om te testen, maar geen stripes die ergens aangaan.

Heeft iemand een idee of het op de Scala ook mogelijk is om de stripes bij de DRL te coderen of zitten deze zeer waarschijnlijk gekoppeld aan de dimlichten?

Hoor het graag. :cool:

Mvg
 

Webloxx

Senior Member
Hi,

In geen enkele stand werken deze, behalve als de dimlichten ingeschakeld zijn.

Niet in stadslicht of parkeerlicht, niet op AUTO (als het dag is), enkel wanneer de dimlichten (zij het in AUTO door duisternis, zij het handmatig door de lichtschakelaar) ingeschakeld zijn.

Ook leuchte 2 (front left side light) en leuchte 3 (front right side light) niet, hieronder staat ook enkel 'abbiegelicht' (turning light) gecodeerd.
 

jesse_s93

Donateur
Hi,

Hier ook geprobeerd, maar de streepjes lijken geen apart kanaal te hebben, maar gelijktijdig met het dimlicht kanaal te worden ingeschakeld. Dit gaat dus (waarschijnlijk) niet lukken.

De kanalen Leuchte 2 en 3 zijn een van de drie led-lichten (aan de binnenkant) in jouw koplamp die bij het aanzetten van knipperlicht/sturen aangaan voor het verlichten van de bocht. Bij diverse modellen wordt deze rol verricht door het mistlicht, bij de Scala zit deze in de koplamp verwerkt. Zie tevens onderstaand plaatje.

Mocht je toch nog iets vinden, laat het zeker weten :)

1646909153408.png
 

Webloxx

Senior Member
Dat is een mooi plaatje met informatie! :cool:

Ik kan ook niet verklaren waarom leuchte 0 ‘versorgung AFS bei LCM’ heeft gecodeerd en leuchte 1 niet gecodeerd is…

Ik denk ook dat de strepen tegelijk met het dimlicht mee gaat… Helaas, viel te proberen.
:cool:
 
Bovenaan Onderaan