Activatiecode nodig voor Amundsen in Superb 3FL 2019?

Hallo allen, ik heb sindskort mijn Superb 3 uit 2016 omgeruild voor een Superb3 FL uit eind 2019. Beide hadden/hebben een Amundsen radio/infotainment systeem.

Bij de vorige uit 2016 was er een 4 cijferige code aanwezig, de zogeheten radio activatiecode, die bijvoorbeeld bij wisselen van accu nodig kan zijn om het systeem te heractiveren. Ook bij onze Seat Ibiza uit 2017 (huidige type) is zo'n code met de auto meegeleverd.

Bij de nu aangekochte Superb heb ik echter niet zo'n code gekregen en betreffende Skoda dealer zegt dat dit soort codes tegenwoordig ook niet meer gebruikt worden, maar de Amundsen altijd zal werken zolang hij maar in dezelfde auto (cq. Canbus omgeving) blijft.

Kunnen jullie bevestigen danwel ontkrachten dat een radio activatiecode tegenwoordig inderdaad niet meer nodig is en dus niet meer uitgeleverd wordt? Bij voorbaat dank voor jullie reacties!
 

EdK

Forumguru
Heb een Amundsen in een Fab 3 combi zitten en ook geen code.
In me Caddy (bedrijf) zit een vergelijkende unit en ook geen code.
Schijnt inderdaad zo te zijn dat de media unit staat geregistreerd in de BCM en zolang hij dus inderdaad maar in dezelfde canbus omgeving zit dan blijft hij werken.
Vandaar ook dat als je er een nieuwe in zet deze ingeleerd moet worden
 
Bij mijn Superb III zat ook geen code.

Ik had de nieuwe unit zonder knoppen, dus geheel touchscreen.
En alles werkte prima. Als ik het goed begreep van de dealer kunnen zij hem koppelen indien nodig.
 

Antera

Donateur
De mediasystemen zijn tegenwoordig gekoppeld Aan chassisnummer. Daardoor zijn ze beveiligt.
 
Bovenaan Onderaan