Actieradius

Logic

Actief lid
Hier is al een draadje over geweest. Maar eigenlijk zegt dit helemaal niets, dit getal is afhankelijk van het laatste stuk dat je hebt gereden(althans, bij mijn huidige auto). Als je tankt nadat je net als een dolle dwaas een tijdje door de stad hebt gecrosst wordt deze waarde dus een stuk lager. We kunnen wat dat betreft beter een fotootje maken van ons gemiddelde verbruikscijfer, en ook daar is al een draadje over , maar dan zonder foto's.
 
Hoi Logic (Jaco),
Hier is idd al een keer een draadje over geweest (once apon a long time ago), maar ach!.
En ja, ik had ook een foto kunnen maken na een tankbeurt in de Frankrijk met de caravan (Actieradies 500Km).

Dus als je volgende gaat tanken met je O2 ben ik benieuwd hoe ver je gaat komen, dus succes.
 
Als je de dagteller erbij telt staat hij 1158km....
Ik kan je één ding verzekeren, dat haal je NOOIT. Is inderdaad gebaseerd op een momentopname. Ik reed kort hiervoor 80 op een B-weg, dan loopt de actieradius gigantisch op! Eén keer flink op het gaspedaal trappen en je zit op 850km.
 

Bijlagen

  • 9149-Afb000.JPG
    9149-Afb000.JPG
    28,6 KB · Weergaven: 19

VEEJAY

Forumguru
ik had een keer op mijn toledo 1.9 110pk tdi 1300KM bij een volle tank van 50 liter. gangetje van 70 (met de wind mee denk ik)
 

smg

Lid
Leuk verhaal, die voorspellende actieradius, maar hoeveel km heb je werkelijk gehaald op een tank? Ik moet met m'n 1.9 Tdi meestal tanken rond de 950 km, dan gooi ik er zo'n 54 liter in. Ook wel eens 55,5 liter in gegooid, toen was ik blij dat ik het tankstation niet voorbij gereden was...

De boordcompu geeft altijd braaf gemiddeld 1: 19.5 of hoger aan, maar de werkelijkheid is dus helaas rauwer.
 

VEEJAY

Forumguru
weet iemand of er ook een ontluchtingsknopje in de O2 zit? Dus om uiteindelijk meer brandstof in de tank te krijgen?
 

Potje

Actief lid
Ik heb net toevallig werkelijk op een tank 1050 kilometer gereden. Gemiddeld 4,7 liter op 100 kilometer.

Helaas nog geen Skoda maar een Citroen C4 1.6D met 90 pk en een relatief grote tank van 60 liter. Allemaal woon-werk verkeer van hartje Wassenaar naar hartje Rotterdam.

Best wel f#cking cool dat dat kan........
 

bert2

Lid
Ik zie alleen maar dieselaars in dit onderwerp. Benieuwd of er ook benzine rijders hun ervaringen willen melden. Mijn gemiddeld verbruik ligt op 6.5L/100 km (1:15,3)
 

nomad

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn gemiddeld verbruik ligt op 6.5L/100 km (1:15,3)

[/ QUOTE ]
He dat lijkt mijn diesel wel /forum/images/graemlins/shocked.gif
 

LazyLee

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Mijn gemiddeld verbruik ligt op 6.5L/100 km (1:15,3)

[/ QUOTE ]
He dat lijkt mijn diesel wel /forum/images/graemlins/shocked.gif

[/ QUOTE ]

En de mijne... Kijken of dat nog beter wordt met wat extra kilometers... (Boordcomputer vindt overigens dat ik maar 6.0l verbruik (1:16,7); als ik het zelf uitreken is het toch echt een stuk slechter...)
 

Potje

Actief lid
970 kilomter was wat mijn Skoda aangaf toen de diesel door het lekgaatje van de tankdop sijpelde (ook wel: nokvol).

Maar de mijne is spliksplinternieuw en ik trek nog tot 3000 rpm door. Straks als ie eenmaal goed is ingereden zal de actieradius wel omhoog gaan.

Gemiddeld gebruik was 5,9 l/100 km.... geloof ik.
 
Net getankt, en voor de eerste keer 6,4/100 als gemiddeld verbruik /forum/images/graemlins/frown.gif Moet er wel bijvertellen dat er de afgelopen dagen giga veel files met deze tank gereden zijn, en dat kost duidelijk wat extra diesel. De boardcomputer gaf 5,8 aan, maar de realiteit is dus nogal wat slechter /forum/images/graemlins/crazy.gif Normaal rijd ik een 850 km per 50 ltr.
 

Wiseguy

Actief lid
ik haal ook iets van 850km met een tank.... en ik blaas door de week toch redelijk door moet ik bekennen... /forum/images/graemlins/grin.gif

Als ik gewoon heel netjes rijd en me aan de voorgeschreven snelheden houdt, dan haal ik tegen de 950... heb dat namelijk ook een keertje geprobeerd... /forum/images/graemlins/laugh.gif
 
Bovenaan Onderaan