Achteruitrijcamera Skoda Rapid Spaceback

Hoi,

ik ben al aardig aan het rondkijken geweest op dit leuke forum, maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik de SD card houder in het dashboardkastje kan verwijderen. Ik moet namelijk aan de achterkant zijn om draden aan te sluiten voor de achteruitrijcamera. kan iemand mij vertellen hoe ik daarbij kom?

grt Michiel
 

TurboT

Forumguru
Michiel,

Ik heb ook interesse in een achteraf inbouw. Hoe ga jij het doen? Als je het zelf gaat doen. Kan je ons verblijden met een DIY how to? :jaja:
 

aiva tco adoks

Forumguru
Welke camera heb je?en welke radio. Ik wil dit nl zelf ook installeren.
Sd kaart houder eruit- dashboardkastje eruit halen?:pieker:
 
Ik heb een Amundsen die ik er net heb uitgehaald maar dat is alleen een scherm. Volgens mij zitten de aansluitingen in het dasboardkastje. Ik heb even een cameraatjes van Ali gehaald. Kijken of het werkt. Ik zal wat foto’s posten als het lukt...maar eerst kijken hoe ik dat ding eruit krijg
 

Rallye

Forumguru
Die SD cardhouder is inderdaad het technische deel van je navigatiesysteem. Dus wel iets meer dan alleen een houder.
 
Ik zie meerdere mensen die een camera van Ali gehaald hebben hier op het forum. Vandaar dat ik het ook wilde proberen. Maar dat technische deel van de unit, is die eruit te halen?
 

brepus13

Forumguru
De meeste mensen met een goedkope Ali camera hier ( net zoals ik ) hebben die icm een Android radio en niet met een originele radio. Mocht je het wel werkend krijgen laat het dan vooral weten, dan zullen er een hoop mensen heel erg blij gaan worden :-)
 

Yeti2015

Forumguru

Antera

Donateur
Hoi,

ik ben al aardig aan het rondkijken geweest op dit leuke forum, maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik de SD card houder in het dashboardkastje kan verwijderen. Ik moet namelijk aan de achterkant zijn om draden aan te sluiten voor de achteruitrijcamera. kan iemand mij vertellen hoe ik daarbij kom?

grt Michiel

Hoeft er niet uit je kan de stekker er onderlangs uit klikken :-). Heb dit laatst ook weer gedaan toen ik de camera in een rapid inbouwde
 

HarrieSkoda

Forumguru
Zijn die haakjes inderdaad die je nodig hebt om de ‘driver’ in het handschoenenkastje los te kunnen maken.

Ik heb via Ali een set voor verschillende voertuigen gekocht. Was onder een tientje klaar en had er nog een mooi hoesje bij ook!

Waarom heb je je scherm los gehaald?

Volgens mij moet je een verloopstekker hebben voor de tulpkabels van de Ali camera naar iets wat op het Skoda systeem past.

@jadijkstra2000 volgens mij heb jij dit gefixt, toch..?
 

TurboT

Forumguru
@HarrieSkoda

Juistem en ik wil juist weten welke we moeten hebben.
Kan iemand mij helpen met de juiste Camera.

Afmetingen niet gedaan. 9cm bij 3,5cm is het. Betreft een My2016. De maatvoeringen bij Aliexpressen kloppen niet. Ze hebben het over 11 cm ....
 
Laatst bewerkt:

jadijkstra2000

Forumguru
Zijn die haakjes inderdaad die je nodig hebt om de ‘driver’ in het handschoenenkastje los te kunnen maken.

Ik heb via Ali een set voor verschillende voertuigen gekocht. Was onder een tientje klaar en had er nog een mooi hoesje bij ook!

Waarom heb je je scherm los gehaald?

Volgens mij moet je een verloopstekker hebben voor de tulpkabels van de Ali camera naar iets wat op het Skoda systeem past.

@jadijkstra2000 volgens mij heb jij dit gefixt, toch..?

Klopt! Ik had bij de vorige skoda van mn ouders een S-Video connector bij de lokale elektronica zaak gehaald, en had zelf nog wat dupont kabels liggen, dat aan elkaar gesoldeerd, de dupont stekkertjes/kabeltjes pasten zonder moeite in de orignele connector aan de achterkant van de unit en klaar was ik :)
 
Bovenaan Onderaan