Achteruitrijcamera Skoda Rapid 2014

Hoi iedereen!

sinds kort ben ik in het bezit van een skoda rapid spaceback uit 2014. Erg blij mee, maar het enige wat ik eigenlijk mis is een achteruitrijcamera en een armsteun. De laatste is vrij simpel om zelf erin te zetten, maar wat betreft de camera ben ik echt een leek. kan ik gewoon een cameraatje van aliexpress gebruiken? en hoe zit het met de montage?

Ik heb wel een media systeem in de auto (standaard VAG) met navigatie, dus in principe zou deze ook functioneel moeten zijn met een camera, toch?

Ik heb het forum al wat afgespeurd, maar ik kan niet echt vinden wat ik nodig heb (of ik kijk niet goed, is ook een reële optie:D)

alvast bedankt voor jullie reacties
 

Rallye

Forumguru
“Gewoon een camera” kan, maar als je iets meer de OEM-look wilt, moet je je er serieus in verdiepen. Met name voor de Octavia is er op het forum genoeg te vinden. Geen idee of dat in een Rapid past, maar er zijn er vast op het forum die dat wel weten. Misschien goed om vast te vermelden welke radio/navigatie je hebt.
 
ik heb zon unit in de auto zitten, maar ik zie dat daar ook nog weer verschillende varianten van zijn..
 

Bijlagen

  • Radio nav unit.jpg
    Radio nav unit.jpg
    171,1 KB · Weergaven: 57

brepus13

Forumguru
Je kunt een Ali camera gebruiken met die unit maar dan moet er sowieso een omvormer tussen. Aangezien die unit redelijk verouderd is zou ik een serieus kijken naar een Android based radio waar je makkelijk een Ali camera op kan aansluiten. Kosten radio +- 125€ kosten camera 20€. Aansluiten is vrij makkelijk. Voordeel van de Android radio is veel meer mogelijkheden, gratis navigatie incl updates, apps installeren etc etc. Even goed de zoekfunctie gebruiken en je ziet genoeg voorbeelden.
 
zon nieuwe radio installeren zal me denk ik wel lukken.

hoe zit het met de camera zelf dan? ik weet dat bij bv mazda alle kabelbomen identiek zijn, waardoor het eigenlijk plug-and-play is. werkt dit bij skoda net zo? of moet ik dan wel een kabel trekken van achter naar voor?
 

EdK

Forumguru
Ga der maar van uit dat je de kabels zelf moet leggen
VAG legt geen ader teveel !
Zelf een OEM camera en moest ook gewoon een coaxiaal en voedingsdraden gelegd worden
 
daar was ik enigzins al bang voor haha..
weet iemand toevallig of daar ook een handleiding voor is? of is het zelf de makkelijkste weg zoeken?
 

Antera

Donateur
Achterzijde is wat lastiger aangezien de bekleding op een andere manier vast zit en ook het vissen door de achterklep is ene leuk klusje :-)

Heb het vaker gedaan. Als je handig bent komt dat zeker goed.
 
Bovenaan Onderaan